اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجمع عمومی با هدف برگزاری انتخابات برگزار می‌شود

"خانه مطبوعات هرمزگان"، امیدوار به گذر از آخرین پرچین بلاتکلیفی

خبرگزاری فارس: در حالی که ماه‌ها از "بلاتکلیفی وضعیت خانه مطبوعات هرمزگان" می‌گذرد، پس از رایزنی دست‌اندرکاران این حوزه و مسئولان مقرر شد که مجمع عمومی این خانه برای دومین بار در ماه‌های اخیر برگزار شود.

"خانه مطبوعات هرمزگان"، امیدوار به گذر از آخرین پرچین بلاتکلیفی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بعد از گذشت چندین ماه از بلاتکلیفی وضعیت خانه مطبوعات هرمزگان، سرانجام پس از برگزاری نشست‌های متعدد فراخوان عمومی اعضا این خانه با هدف برگزاری انتخابات هیئت مدیره از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان منتشر شده است.

یکی از مباحث مهم در عدم برگزاری انتخابات مذکور، عدم تصویب تمامی بندهای اساسنامه جدید ابلاغی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد از طرف مجمع عمومی خانه مطبوعات بوده است.

همچنین تغییر وضعیت و ارتقا مدارک مورد نیاز برای شرکت در انتخابات هیئت مدیره نیز از دیگر مباحثی بود که سبب تاخیر در برگزاری انتخابات مذکور تاکنون شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عصر امروز در نشستی در همین راستا به خبرنگاران گفت: نشست مجمع عمومی خانه مطبوعات ساعت 10 روز دوشنبه نهم مردادماه سال جاری در تالار آوینی بندرعباس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی مریدی‌زاده افزود: دستور کار نشست مجمع عمومی انتخاب اعضا هیئت مدیره خانه مطبوعات طبق اساسنامه جدید و انتخاب بازرسان خانه مطبوعات است.

وی با اشاره به شرایط کاندیداتوری هیئت مدیره در اساسنامه جدید، یادآور شد: عضویت در خانه مطبوعات طبق اساسنامه جدید، داشتن حداقل سه سال سابقه فعالیت مطبوعاتی مورد تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس، داشتن 30 سال سن و ارسال درخواست کتبی فرم تقاضای کاندیداتوری، از شرایط کاندیداتوری در هیئت مدیره خانه مطبوعات است.

این مسئول گفت: متقاضیان می‌توانند مدارک فوق را تا پایان وقت اداری روز سه شنبه بیست و هفتم تیرماه سال به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تحویل دهند.

وی گفت: مدارک متقاضیان باید شخصا تحویل اداره کل ارشاد شود و اعضای رسمی خانه مطبوعات که نمی‌توانند به هر دلیلی در نشست مجمع عمومی شرکت کنند باید تا تاریخ هفتم مردادماه سال جاری یکی دیگر از اعضای رسمی و فعال را به عنوان وکیل خود انتخاب و به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کنند.

مریدی‌زاده افزود: هر عضو رسمی و فعال می‌تواند، تنها وکالت یک عضو رسمی و فعال دیگر را قبول کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: فرم وکالت نامه از سوی و کالت دهنده با امضا و اثر انگشت معتبر است.

به گفته مریدی‌زاده، اعضایی که طی دو نشست قبل مجمع وکیل اختیار کرده‌اند در این جلسه نمی‌توانند وکیل داشته باشند، همچنین برای اعضا جهت ورود به جلسه مجمع عمومی داشتن کارت حضور در جلسه الزامی است که این کارت‌ها از طریق حراست اداره کل روز یکشنبه هشتم  مردادماه از ساعت هفت الی 13 با ارائه کارت ملی به خود فرد تحویل داده می‌شود.

وی همچنین در ادامه از مطبوعات محلی به عنوان موثرترین عامل در رشد فرهنگ عمومی کشور یاد کرد و افزود: خانه مطبوعات به عنوان تشکیلات فرهنگی، صنفی متشکل از دست اندرکاران مطبوعات استان این اهداف را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول