اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره امور بانوان استاندار البرز:

ترویج حجاب و عفاف با کار فرهنگی میسر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره امور بانوان استانداری البرز گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با کار فرهنگی مستمر و منطقی میسر می‌شود.

ترویج حجاب و عفاف با کار فرهنگی میسر می‌شود

کتایون هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس آثار و اسناد به جای مانده از قرن‌ها و صده‌های گذشته، با قاطعیت می‌توان گفت که زنان ایرانی حتی در پیش از اسلام نیز بر رعایت پوشش صحیح تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: این تاکید به واسطه فرهنگی است که بر جامعه ایرانی حاکم بوده و به واسطه آن بانوان ایرانی با اختیار حجاب را برگزیده‌اند.

مدیر کل اداره امور بانوان استانداری البرز با اشاره به تلاش حکومت پهلوی برای کشف حجاب گفت: وقتی یک جامعه‌ای با اختیار و از روی آگاهی فرهنگی را انتخاب می‌کند، دیگر نمی‌توان به زور اسلحه و سرنیزه آنها را مجبور به دست کشیدن از اعتقادات خود کرد.

هاشمی افزود: به همین دلیل شاهد بودیم که در دوران پهلوی، تلاش‌ بسیار حکومت و صرف هزینه‌های میلیاردی که از سوی غربی‌ها نیز حمایت می‌شد، نتوانست حجاب را از بانوان ایرانی دور کند.

اکثر بانوان ایرانی پایبند به حجاب هستند

وی تاکید کرد: علت پافشاری بر حجاب از سوی بانوان ایرانی این بود که آنها با اعتقاد و اختیار حجاب را برگزیده و به این فرهنگ نیز پایبند ماندند.

مدیر کل اداره امور بانوان استانداری البرز در پاسخ به این پرسش که مقابله با بدحجابی و بدپوششی چگونه باید اجرا شود؟ گفت: جامعه ما یک جامعه مسلمان و با ایمان است و به طور قطع نخستین برخوردها از سوی خود مردم انجام می‌شود.

هاشمی ادامه داد: البته نمی‌توان منکر این امر شد که برخی‌ از قدرت‌های زورگوی غربی برای برای منحرف کردن ذهن جوانان ما توطئه‌های بسیاری را طراحی کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: بنابراین کارهایی که در حوزه حجاب و عفاف انجام می‌شود، باید منطبق بر فرهنگ اسلامی ما بوده و در حقیقت باید با فرهنگ‌سازی به مقابله با بدحجابی و بدپوششی برویم.

هاشمی در پایان اذعان داشت: اکثر جوانان ایرانی و بانوان ما افرادی پاکدامن و مومن هستند و در صورت اجرای طرح‌های فرهنگی و آگاه‌سازی آنها، در برابر تهاجم فرهنگی غرب ایستادگی خواهند کرد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول