اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی استان اصفهان:

‌‌75 درصد واحد‌های صنفی اصفهان پروانه کسب دریافت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی استان اصفهان گفت: 210 هزار واحد صنفی در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 100 هزار واحد صنفی به شهرستان اصفهان اختصاص دارد.

‌‌75 درصد واحد‌های صنفی اصفهان پروانه کسب دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباسعلی بصیرت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود سه میلیون واحد صنفی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود 17.5 درصد از تولید ناخالص ملی کشور در اختیار اصناف است.

وی با تاکید بر اینکه 35 درصد از جمعیت کشور از راه فعالیت‌های اصناف ارتزاق می‌شوند، ادامه داد: تشکیلات اصناف به صورتی است که واحد صنفی، اتحادیه، مجمع امور صنفی، نمایندگان استان، شورای عالی اصناف و هیئت عالی نظارت بر اساس مصوبه مجلس فعالیت می‌کنند.

رئیس مجمع امور صنفی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین 210 هزار واحد صنفی در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 100 هزار واحد صنفی به شهرستان اصفهان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه پس از 30 سال از تشکیل مجمع امور صنفی هر ساله ارتباط این مجمع با سازمان اقتصاد و دارایی درآمد افزایش می‌یابد، اضافه کرد: مجموعه اصناف به شدت به پرداخت مالیات معتقد هستند و هر واحد صنفی همواره باید مالیات بر درآمد خود را پرداخت کند.

بصیرت با اشاره به اینکه آموزش در زمینه ارائه اظهارنامه مالیاتی باید روز به روز تقویت شود، تاکید کرد: هر ساله شورای اصناف در تهران تشکیل می‌شود و استان اصفهان در این شورا هشت نماینده دارد.

وی با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته در زمان تصویب بودجه‌ برای هزینه‌های جاری به بحث مالیات نیز توجه ویژه‌ای شده است، افزود: در صورتی که مودیان مالیاتی به ارائه اظهارنامه مالیاتی توجه نکنند از معافیت‌های مالیاتی محروم می‌شوند و احتمال جریمه شدن آنها نیز وجود دارد.

رئیس مجمع امور صنفی استان اصفهان گفت: در صورتی که تا 31 تیر ماه جاری مودیان مالیاتی اظهارنامه خود را ارائه ندهند از معافیت‌های مالیاتی محروم می‌شوند.

وی اظهار کرد: مودیان مالیاتی باید اظهارنامه‌های مالیاتی خود را هر چه سریع‌تر ارائه کنند و در سال گذشته مجامع و اتحادیه‌ها به دلیل غیر انتفاعی بودن اظهارنامه مالیاتی ارائه نمی‌داده‌اند، اما در حال حاضر این مجموعه‌ها مکلف به ارائه اظهارنامه مالیاتی شده‌اند.

بصیرت با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 75 درصد از واحد‌های صنفی اصفهان پروانه کسب خود را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: اما در شهرستان‌های دیگر استان تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب بیشتر بوده و تمام واحد‌های صنفی باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه بدهند و این واحد‌ها مشمول پنج میلیون و 800 هزار تومان معافیت مالیاتی می‌شوند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول