اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل توزیع برق استان سمنان خبر داد

بهسازی خطوط توزیع برق با بهره‏‌گیری از فناوری‏‌های نوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از بهسازی خطوط توزیع برق با بهره‏‌گیری از فناوری‏‌های نوین در این استان خبر داد.

بهسازی خطوط توزیع برق با بهره‏‌گیری از فناوری‏‌های نوین

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، صبح امروز مدیران کل دفاتر فنی و مدیریت بحران استانداری سمنان از پروژه‏‌های برق‏‌رسانی روستایی در منطقه خطیرکوه به صورت میدانی بازدید به عمل آوردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در این بازدید اظهار داشت: در یک برنامه هماهنگ و منسجم، شبکه‏‌ها و تاسیسات توزیع برق منطقه خطیرکوه اصلاح و بهینه‏‌سازی شده است.

سیدمحمد موسوی‏‌زاده ضمن تبیین برنامه‏‌های این شرکت در راستای اجرای طرح‏‌های توسعه‏‌ای و بهینه‏‌سازی شبکه‏‌های برق‏‌رسانی بیان داشت: بهسازی خطوط توزیع برق با بهره‏‌گیری از فناوری‏‌های نوین و همچنین استفاده از کابل‏‌های خودنگهدار و عایق‏‌های روپوش‏دار عملیاتی می‏‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان رشد اشجار و قرار گرفتن آنها در بین شبکه‏‌ها را یادآور شد و گفت: هنگام وزش بادهای شدید و برخورد شاخه‏‌های درختان به خطوط هوایی برق، قطعی‏‌های ناخواسته حادث می‏‌شود که با تعویض شبکه سیم مسی و تبدیل آن به کابل خودنگهدار، این مشکل رفع شده است.

مسئولان بازدیدکننده از پروژه‏‌های برقی، از نزدیک فعالیت‏‌های همکاران صنعت توزیع برق را مورد بازبینی قرار داده و با نحوه اجرای اقدامات و عملیات برق‏‌رسانی در حوزه‏‌های مختلف بیشتر آشنا شدند.

اخیراً نیز طرح جهادی و ضربتی اصلاح و بهینه‏‌سازی شبکه و تاسیسات توزیع برق منطقه خطیرکوه در استان سمنان در قالب "مانور خدمت متعالی" به اجرا درآمد.

معاون بهره‏‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان سمنان با اعلام اینکه این مانور با هدف آمادگی توان نیروهای عملیاتی جهت مواجهه با بحران‏‌های احتمالی طرح‏‌ریزی شد، گفت: در این مانور شبکه‏‌ها و تاسیسات توزیع برق روستاهای لرد، رودبار، پاقلعه و کمرود بهسازی شد.

سعید قدس با بیان اینکه این مانور با حضور اکیپ‏‌های عملیاتی شرکت‏‌های توزیع برق استان‏‌های سمنان و مازندران اجرا شد، افزود: با هدف کاهش خاموشی‏‌های ناخواسته و ارتقا و افزایش پایداری شبکه‏‌ها، این برنامه عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه در این مانور 250 نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی حضور داشتند، عنوان کرد: اصلاح و بهینه‏‌سازی 50 هزار متر شبکه توزیع برق روستاهای مذکور انجام شده است.

معاون بهره‏‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان سمنان به احداث یک هزار متر شبکه فشار ضعیف جدید با بهره‏‌گیری از کابل خودنگهدار اشاره کرد و اظهار داشت: 220 دستگاه چراغ روشنایی معابر هم نصب و دایر شده است.

قدس از تعویض 50 عدد مقره، جایگزینی 20 عدد کنسول و تعویض 200 مورد یراق‏‌آلات موجود در خطوط برق منطقه خطیرکوه را یادآور شد و گفت: اصلاح و بهسازی 2 هزار متر شبکه فشار ضعیف نیز اجرایی شده است‌.

معاون بهره‏‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: چنانچه این کار در شرایط عادی به انجام برسد، حدود 30 روز زمان نیاز داشته و با اجرای این مانور، ظرف پنج ساعت بیشترین بهره‏‌وری حاصل و کم‏ترین خاموشی به مشترکان اعمال شده است.

وی همچنین هزینه اجرای این مانور را قریب به 3 میلیارد ریال ذکر کرد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول