اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی:

امیدبخشی به مردم از وظایف مبلغان است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امیدبخشی به مردم و تبیین و تحلیل مسائل اساسی کشور از وظایف مهم مبلغان ماه رمضان است.

امیدبخشی به مردم از وظایف مبلغان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی صبح امروز در گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ که با شرکت روحانیان اعزامی از حوزه علمیه قم و مبلغان سرتاسر استان آذربایجان‌غربی در محل مصلای امام خمینی(ره) ارومیه با حضور حجت‌الاسلام حسنی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد،‌ اظهار داشت: یکی از کارکردهای اجتماعی دین همراهی رهبران دینی با مردم است.

وی افزود: باید ارتباط با لایه‌های اجتماعی و ایفای نقش حلقه واسط بین حکومت و مردم توسط مبلغان در فرصت‌هایی مثل ماه رمضان محقق شود.

فتح‌الهی یکی از کارکردهای اجتماعی دین را همراهی رهبران دینی با مردم برشمرد و گفت: امیدبخشی به مردم و تبیین و تحلیل مسائل اساسی کشور از وظایف مهم روحانیان و مبلغان ماه رمضان است.

وی شرط موفقیت در تبلیغ را همزبانی با مردم دانست و گفت: داشتن ادبیات مشترک با مردم و به روز بودن دانش و اطلاعات و همچنین نیازمندی به آموزش‌های روز از دیگر لوازم موفقیت یک مبلغ است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با تاکید بر استفاده بهینه از فرصت ماه مبارک رمضان برای خودسازی و تبلیغ دین به آیه «ما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه» اشاره کرد و افزود: پیامبران در مقاطع مختلف تاریخ مبعوث شده و به زبان مردم عصر خود با آنها سخن گفته‌اند و نزدیک‌ترین و عاطفی‌ترین ارتباط را با مردم برقرار می‌کردند تا تاثیرگذاری زیادی داشته باشند.

وی ابراز داشت: همجنس‌بودن با مردم و همراهی با مردم در غم و شادی‌ها توسط روحانیان و مبلغان دینی باعث می‌شود تا موفقیت حاصل شود.

فتح‌الهی در عین حال با تاکید بر اینکه روحانیان باید مردم را ولی نعمت بپندارند، ‌خاطرنشان کرد: مردم‌داری و عشق به مردم از رموز شیوه تبلیغی ماه رمضان باید باشد و ضروری است مبلغان دینی در تعامل و مواجهه با مردم به تبیین آموزه‌های دینی اهتمام ورزیده و از فرصت پیش آمده در این ماه به بهترین نحو استفاده کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار ادای حق رعیت را در سراغ مردم رفتن دانست و خاطرنشان ساخت: روحانی نباید بنشیند تا مردم به سراغ او آیند بلکه باید با الگوگیری از شیوه پیامبر اسلام(ص) همچون پدری مهربان به دنبال حل مسائل و مشکلات دینی و اجتماعی مردم باشد.

وی همچنین به سختی‌های کار تبلیغ اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان مبلغان حوزه علمیه قم و روحانیان استان زحمات زیادی می‌کشند که جای تقدیر دارد ولی باید انتظارات مردم و ارتباط با لایه‌های اجتماعی و ایفای نقش حلقه واسط بین حکومت و مردم توسط همین مبلغین در چنین فرصت‌هایی محقق شود.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی در عین حال امیدبخشی به مردم و تبیین و تحلیل مسائل اساسی کشور را از وظایف مهم روحانیان و مبلغان ماه رمضان دانست.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول