اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع):

وظایف اجتماعی در ماه رمضان مورد غفلت واقع نشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در ماه رمضان به اطعام دیگران و رسیدگی به نیازمندان تاکید بسیار شده است پس نباید در این ماه از وظایف اجتماعی خود غافل شویم.

وظایف اجتماعی در ماه رمضان مورد غفلت واقع نشود

حجت‌الاسلام حسین نقده‌دوزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان در میان ایام و ساعت‌هایی که غیر از او هست، عظمت و ویژگی خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه مراجعه به کلام معصومین(ع) یکی از بهترین راه‌های شناخت عظمت این ماه است اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) در خطاب معروف خود در پایان ماه شعبان به این بزرگی و ویژگی این ماه اشاره کرده و مردم را به بهره‌گیری بیش از پیش از این ماه فراخوانده است.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز داشت: قبل از هر چیز برای بهره بردن از این ماه باید آن را شناخت و تا این شناخت حاصل نشود، نخواهیم توانست حق لحظات این ماه را به جا بیاوریم.

وی عنوان کرد: نخستین مطلبی که در این زمینه به ذهن می‌رسد این است که این ماه، ماه خودسازی و فرصتی است تا انسان وجود خود را از زشتی‌ها و پلیدی‌ها پاک کند.

نقده‌دوزان ادامه داد: این ماه فرصتی برای تزکیه اخلاق و تصفیه نفس و مجالی برای وسعت دادن ارتباط با خداوند است.

وی خاطر نشان کرد: کثرت استغفار و طلب آمرزش برای پاک کردن آثار گناهان از وجودمان، از اعمالی است که در این ماه بسیار به آن توصیه شده است.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: باید تلاش کنیم در این ماه و در فرصت‌های پس از آن به اعمال خود توجه و نظارت داشته باشیم تا دوباره دچار آلودگی و تاریکی نشویم.

وی تصریح کرد: کثرت سجود و اظهار بندگی در این ماه یکی از مهم‌ترین اعمالی است که موجب تقویت ارتباط بنده با پروردگار خود می‌شود.

نقده‌دوزان ابراز داشت: بعد دیگری که در ماه رمضان به آن اشاره شده، توجه به دیگران و عدم غفلت از وظایف اجتماعی خود است، از این رو در این ماه به اطعام دیگران و رسیدگی به نیازمندان تاکید بسیار شده است.

وی گفت: ماه رمضان در سه بعد بسیار مهم برای انسان فرصت قرار داده تا خود را ارتقا بخشیده و بتواند در مسیر صحیح پیش برود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول