اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی:

روزه‌داران در ماه رمضان از مصرف بیش از حد شیرینی‌ پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: روزه‌داران در طول ماه مبارک رمضان از مصرف بیش از حد شیرینی‌ پرهیز کنند.

روزه‌داران در ماه رمضان از مصرف بیش از حد شیرینی‌ پرهیز کنند

بابک عشرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: افراط در مصرف انواع شرینی‌ها به هنگام افطار چاقی و اضافه وزن را به دنبال دارد که می‌طلبد روزه‌داران در این مدت از مصرف بیش از حد شیرینی‌ خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد روزه‌دار باید در این ماه به برنامه ‌غذایی سالم توجه ویژه داشته باشند تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان توجه به عادت غذایی سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که عدم توجه به عادت غذایی سالم در این مدت مشکلاتی را برای افراد روزه‌دار به همراه خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با بیان اینکه رعایت اندازه و ترکیب گروه‌های هرم غذایی در وعده‌های خوراک در ماه مبارک رمضان از ضروریات است ادامه داد: خانواده‌ها باید برنامه‌ غذایی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که تمامی گروه‌های غذایی به اندازه تامین شوند.

عشرتی گفت: مصرف زیاد آب به هنگام سحر و افطار یکی از عادت‌های بد غذایی است که اکثر افراد روزه‌دار اقدام به این کار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف بیش از اندازه آب سبب اختلال در هضم غذا می‌شود بیان کرد: گاها مشاهده می‌شود بعد از صرف سحری بسیاری از افراد از بیم تشنگی در طول روز آب زیادی می‌نوشند که روش صحیحی نیست چرا که نوشیدن مقادیر زیاد آب در هنگام افطار و یا حین وعده غذایی شام و سحر موجب رقیق شدن شیره گوارشی و ایجاد اختلال در هضم غذا می‌شود.

به گفته وی باید افطار را با نوشیدنی‌های گرم مانند آب جوش، چای کمرنگ و شیر گرم آغاز کرد، همچنین بعد از نوشیدن آب ولرم یا چای یا شیر گرم می‌توان از خرما یا کشمش استفاده کرد،‌ زیرا مصرف این مواد موجب کنترل اشتها شده و از پرخوری به هنگام افطار جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول