اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیت کشتی خراسان رضوی در گفت و گو با فارس:

کشتی خراسان تا رسیدن به روزهای اوج فاصله زیادی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیت کشتی استان خراسان رضوی گفت: اختلافات خانواده کشتی استان تمام شده است و باید به همگان ثابت کنیم که ظرفیت کشتی خراسان رضوی همیشه بالا است.

کشتی خراسان تا رسیدن به روزهای اوج فاصله زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی بامشکی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در مشهد اظهار کرد: کشتی استان خراسان رضوی از  ظرفیت بالایی برخوردار است ولی متاسفانه در چند سال گذشته از کشتی خراسان چهره‎ای در تیم ملی نداشته‎ایم و می‎توان گفت که مسئولان قبلی این رشته ورزشی به فکر آینده کشتی استان خراسان نبوده‎اند.

وی افزود: مشکل اصلی کشتی ما نداشتن نماینده چه از بزرگسالان و چه از رد‌های سنی متفاوت در تیم ملی است.

بامشکی خاطرنشان کرد: بیشتر فعالیت ما برای کشتی خراسان بر روی نونهالان، نوجوانان و جوانان است تا در آینده بتوانیم در رده بزرگسالان حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم در کشتی کشور نقش آفرین باشیم و به همگان ثابت کنیم که ظرفیت کشتی خراسان رضوی همیشه بالاست.

وی افزود: با توجه به کم شدن تعداد بزرگسالان در کشتی استان خراسان رضوی از سال 91 تمام مسابقات برگزار شده در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان بوده که پیشرفت خوبی را هم داشته‎ایم.

رئیس هیئت کشتی استان خراسان رضوی با اشاره به فعالیت کمیته استعدادیابی این هیئت تصریح کرد: با برنامه‎ریزی کمیته استعدادیابی هیئت، چهار نفر از پیشکسوتان کشتی به

شهرستان‎ها و مسابقات اعزام می‎شوند و استعدادهای موجود در شهرستان‎های استان را شناسایی می‎کنند.

وی افزود: هدف اصلی این کمیته کشف استعداد کشتی‎گیران خراسانی است که اعضای تشکیل دهنده این کمیته شامل چنگیز عامل، عسگر ناجی، حبیب غفاری و حسن بامشکی است که فعالیت‎های خود را آغاز کرده‎اند و نفرات برتر هر مسابقه را انتخاب کرده و به هیت معرفی می‎کنند.

بامشکی درباره وضعیت خانه کشتی استان گفت: خانه کشتی استان خراسان رضوی دور جدید کار خود را بعد از ماه مبارک رمضان شروع خواهد کرد؛ این سالن کشتی مجهز به دشک‌های استاندارد و دستگاه‌های بدنسازی و امکانات رفاهی کامل می‌باشد که افراد شناخته شده و افرادی که مورد تایید کمیته استعدادیابی باشند برای قهرمانی در آنجا فعالیت کنند.

وی افزود: در اردوی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مشهد، کادر فنی تیم ملی تشک‎های این محل را فاقد استاندارد لازم و خطر آفرین برای ورزشکاران اعلام کرد به همین دلیل مدتی است که

فعالیت‎های خانه کشتی را کم کرده‎ایم تا فدراسیون کشتی چند تشک جدید برایمان ارسال کند.

وی ادامه داد: فدراسیون 55 تشک کشتی برای استان‎ها خریداری کرده است که سهم استان خراسان رضوی 3 تشک است.

رئیس هیئت کشتی استان خراسان رضوی درباره بودجه و هزینه‎های این هیئت گفت: بودجه‎ای که اداره کل ورزش و جوانان به ما می‎دهد پاسخگوی نیازها نیست و فدراسیون هم هیچ پولی به ما نداده است در حالیکه از سال‎های گذشته نیز از فدراسیون مطالباتی داریم.

وی افزود: موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج(ع) به عنوان اسپانسر هیئت پیش قدم شده است و برای تامین هزینه‎های هیئت کشتی اعلام آمادگی کرده است و ما هم مبلغ مورد نیاز خود را به آنها اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تا به حال در مسابقات گذشته کشوری که در مشهد برگزار شد تمام هزینه‎های مسابقات را این موسسه بر عهده گرفته بود و ما هم برای هزینه‎های سال جاری مبلغ 450 میلیون تومان را پیش بینی و به مسولان این موسسه اعلام کرده‎ایم که امیدواریم مورد موافقت مدیران آن قرار بگیرد.

رئیس هیئت کشتی استان خراسان رضوی ابراز کرد: امسال از لحاظ مالی هیئت کشتی استان خراسان رضوی با توجه به کمک‎های موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج(ع) هیچ مشکلی ندارد و امیدواریم با توجه به شرایط مطلوب به وجود آمده بتوانیم در مسابقات کشتی کشوری و انتخابی تیم ملی بدرخشیم.

وی افزود: هدف اصلی هیئت کشتی استان خراسان کشف استعدادها و آماده کردن کشتی‌گیران حرفه‎ای برای ارنج تیم استان و رفتن به مسابقات کشوری و در پایان رسیدن به تیم ملی است.

وی ادامه داد: اردوهای تیم‌های ما به طور منظم برگزار می‌شود و ما برای کشتی گیران شهرستانی نیز تسهیلاتی برای رفت آمدشان به مشهد و همسان کردن تمرینات و آموزش‌ها در کل استان در نظر گرفته‌ایم.

بامشکی درباره نظارت بر باشگاه‎های کشتی در مشهد و شهرستان‎ها تصریح کرد: ما بر باشگاه‏ها نظارت کافی داریم ضمن اینکه بازرسی اداره کل ورزش و جوانان نیز این کار را دنبال می‎کند.

وی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر اشتیاق و علاقه برای ورود به رشته کشتی کم شده است، کشتی ورزشی سخت است و جوانان بیشتر ترجیح می‌دهند به سمت فوتبال بروند که راحت‌تر و با در آمد بیشتر است هرچند که در چند سال گذشته با برگزاری مسابقات لیگ اندکی به ورزشکاران کشتی هم کمک شد.

رئیس هیئت کشتی استان خراسان رضوی در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور تیمی از کشتی مشهد در مسابقات لیگ برتر کشتی خاطرنشان کرد: موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج(ع) از سبزوار در مسابقات لیگ برتر شرکت می‌کند و با توجه به سیاست‌های خودش به دنبال کسب قهرمانی است و به همین دلیل از کشتی‌گیران مطرح کشور استفاده می‌کند و متاسفانه کشتی‌گیران خراسانی در سطحی نیستند که بتوانند به این تیم کمک کنند.

وی افزود: این موسسه با هدف حمایت از ورزشکاران خراسانی یک تیم دیگر در لیگ دسته اول کشتی کشور دارد که بخشی از آن خراسانی هستند و البته با توجه به اینکه این تیم هم به دنبال قهرمانی است از نیروهای غیر بومی هم بهره برده است.

وی ادامه داد: یک تیم کشتی نیز از قوچان در لیگ دسته اول حضور دارد اما در لیگ برتر تیمی از مشهد شرکت نخواهد کرد.

بامشکلی در ادامه درباره اختلافات اعضای جامعه کشتی استان خراسان رضوی که در چند سال گذشته سبب افت این رشته شده بود گفت: این اختلافات دیگر تمام شده است و همه اهالی کشتی با هیئت همکاری خوبی دارند.

وی تاکید کرد: دوستانی که با یکدیگر اختلاف داشتند با اتفاق نظر من را انتخاب کردند و من انتخاب خودشان هستم پس باید به من کمک کنند و اکنون هم همینطور است و همه با هیئت همکاری لازم را دارند.

رئیس هیئت کشتی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کشتی خراسان تا رسیدن به روزهای اوج فاصله زیادی دارد و من حداقل 4 سال زمان نیاز دارم تا بتوانم شرایطی را ایجاد کنم که حداقل یک نماینده در تیم ملی کشتی بزرگسالان داشته باشیم.

وی افزود: تمام برنامه‌های ما بر روی رده‌های سنی پایه و پشتوانه سازی در کشتی است تا آینده روشنی در کشتی کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول