اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری صومعه‌سرا خبر داد

افزایش ورودی پرونده‌های خانواده در دادگستری صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری صومعه‌سرا از افزایش ورودی پرونده‌های خانوادگی در این نهاد خبر داد.

افزایش ورودی پرونده‌های خانواده در دادگستری صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، امید علی نوروزپور بعد از ظهر امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به میزان فعالیت واحد مددکاری و مشاوره بهزیستی مستقر در دادگستری صومعه‌سرا، اظهار کرد: واحد مددکاری بهزیستی برای ارائه مشاوره خانوادگی بیشتر به زوجین در حال طلاق در صومعه‌سرا دایر است.

وی فعالیت واحد مددکاری خانواده را با هدف برقراری صلح و سازش در باره پرونده‌های دادگاه خانواده در حوزه‌های طلاق، مهریه، نفقه، ملاقات فرزندان و حضانت آنها عنوان کرد.

رئیس دادگستری صومعه‌سرا ارائه مشاوره به زوجین دارای اختلافات خانوادگی در ابعاد مختلف را با حضور و همکاری مشاوران و کارشناسان بهزیستی ذکر کرد و گفت: بیشتر مراجعان و خواهان پرونده‌های خانواده در صومعه‌سرا از قشر بانوان هستند.

وی با تصریح بر اینکه دوره‌های مشاوره واحد مددکاری در دو جلسه و با حضور زوجین صورت می‌گیرد، اذعان کرد: تمام تلاش مشاوران و کارشناسان بهزیستی در این دو جلسه در راستای برقراری سازش و کم‌رنگ‌سازی اختلافات بین زوجین مراجعه کننده است.

نوروزپور، از برقراری صلح و سازش بالغ بر 15 درصد از پرونده‌های ارجاع شده به واحد مددکاری خانواده در صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: دو درصد از کل پرونده‌های خانواده نیز در دادگاه به سازش ختم می‌شوند.

وی با بیان اینکه اختلافات خانوادگی حجم وسیعی از پرونده‌های ارجاعی به دادگستری صومعه‌سرا را تشکیل می‌دهد، ابراز کرد: ورودی پرونده‌های اختلافات خانوادگی در دادگستری صومعه‌سرا به دلیل بیکاری، اعتیاد، مهریه و عدم آشنایی زوجین قبل از ازدواج در حال افزایش است.

رئیس دادگستری صومعه‌سرا به آمارهای پرونده‌های اختلاف خانوادگی از سال گذشته تا کنون اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته تنها 80 پرونده از مجموع پرونده‌های ارجاعی به دادگستری و دادگاه‌های صومعه‌سرا مربوط به اختلافات خانوادگی زوجین بوده که این رقم در سال جاری به 115 فقره افزایش یافته است.

وی با تاکید بر آگاهی خانواده‌ها قبل از ازدواج فرزندانشان متذکر شد: خانواده‌ها در حوزه قانونی و با رعایت مسائل شرعی دوره نامزدی فرزندان خود را برای ارتقای آشنایی دو طرف افزایش دهند.

به گفته نوروزپور، ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی زوجین به دلیل عدم آشنایی کامل آنها از یکدیگر پیش از ازدواج است.

وی، با اشاره به وضعیت زندان و زندانیان صومعه‌سرا، ابراز کرد: زندان صومعه‌سرا به دلیل محدودیت در مکان و فضای مناسب با مشکلات بسیاری مواجه است.

این مسئول، افزود: محدودیت‌های مکانی موجب کم‌رنگ شدن کنترل بهداشتی و سلامت زندانیان می‌شود که باید هر چه سریع‌تر به بررسی و کنترل این مشکل پرداخت.

وی، با بیان اینکه هم‌اکنون 300 زندانی در زندان صومعه‌سرا وجود دارد، یادآور شد: از این تعداد زندانی بالغ بر 170 نفر به دلیل دعاوی مالی و خانودگی در حبس هستند.

نوروزپور، با اشاره به آمارهای خودکشی در صومعه‌سرا اذعان کرد: سالانه سه تا چهار مورد خودکشی در صومعه‌سرا اتفاق می‌افتد که اعتیاد به مواد مخدر عمده‌ترین دلیل این خودکشی‌ها است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول