اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بوکان:

آگاه‌سازی جوانان از آثار سوء اعتیاد باید سرلوحه امور مسئولان قرار گیرد

خبرگزاری فارس: فرماندار بوکان گفت: آگاه سازی خانواده‌ها و جوانان از آثار سوء اعتیاد به مواد مخدر باید سرلوحه کار مسئولان باشد.

آگاه‌سازی جوانان از آثار سوء اعتیاد باید سرلوحه امور مسئولان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان حسن عباسی ظهر امروز در نشست هماهنگی اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر بوکان که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، بر لزوم آگاه‌سازی جوانان در خصوص آثار سوء مصرف مواد مخدر تاکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از افرادی که اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند از آثار سوء آن یا خبر ندارند و یا اینکه کمترین اطلاعات را دارند.

وی با بیان اینکه آگاه سازی خانواده‌ها و جوانان از آثار سوء اعتیاد به مواد مخدر باید سرلوحه کار مسئولان باشد،‌ افزود: اعتیاد به مواد مخدر تمام جوامع بشری را تهدید می‌کند و اطلاع‌رسانی برای مقابله با این پدیده شوم در جامعه بسیار ضرورت دارد.

فرماندار بوکان خاطرنشان کرد: عده‌ای به اشتباه تصور می‌کنند که به راحتی می‌توانند خود را از این بلای ویرانگر نجات دهند اما این باور کاملاً اشتباه است و اثرات غیر قابل جبران مصرف این مواد زندگی افراد را تهدید می‌کند.

عباسی با اشاره به لزوم آگاه‌سازی جوانان، گفت: اعتیاد به هر شکلی موجب متلاشی شدن بنیان خانواده‌ها می‌شود و مقابله با آن نیازمند آگاهی دادن به جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است.

وی با بیان نقش خانواده‌ها در مقابله با این پدیده خانمان‌سوز، اظهار داشت: نقش خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد بسیار اساسی است و خانواده‌ها باید مراقب دوستی‌های فرزندانشان باشند.

عباسی اعتیاد را زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش آمار جرم، جنایت و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی، مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: همه ارگان‌ها و سازمان‌ها باید در ریشه کن کردن این ماده افیونی و خطرناک همکاری و همفکری کنند.

فرماندار بوکان گفت: اعتیاد باعث از بین رفتن سرمایه‌های انسانی، اقتصادی شده و عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی گفت: اداره ورزش و جوانان باید در چارچوب پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان گام‌های اساسی بردارد.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول