اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان خورموج:

2 درمانگاه شهر خورموج فاقد داروخانه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان خورموج گفت: متاسفانه دو درمانگاه شهری شهر خورموج بدون داروخانه است و برنامه‌ای در دست اجرا داریم تا این دو مرکز را به داروخانه مجهز کنیم.

2 درمانگاه شهر خورموج فاقد داروخانه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر اصغر بحرانی عصر امروز در دیدار با امام جمعه خورموج با تقدیر از رئیس شبکه بهداشت و درمان سابق دشتی گفت: خدمات بزرگی در زمینه عمرانی بخش بهداشتی در شهرستان صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

بحرانی از راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی در محل درمانگاه شهید الیاس احمدی خبر داد و گفت: وضعیت ساختمان این درمانگاه در حال بررسی است و این مشکل حل خواهد شد و ما در آینده هم آزمایشگاه و هم درمانگاه تخصصی در این محل احداث خواهیم کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه دو درمانگاه شهری شهر خورموج بدون داروخانه است و برنامه‌ای در دست اجرا داریم تا این دو مرکز را به داروخانه مجهز کنیم.

بحرانی به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: با توجه به قانون پنجم توسعه رایگان کردن خدمات درمانی در قالب طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع انجام می‌شود و این طرح در سه سطح پزشک عمومی، پزشک تخصصی و فوق تخصصی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به نفع مردم محروم است و برای اجرای آن هیچگونه مشکلی در شهرستان دشتی وجود ندارد یادآور شد: با اجرای طرح پزشک خانواده مردم از خدمات درمانی در سه سطح یاد شده با کمترین هزینه استفاده می‌کنند که سطح یک آن به صورت کامل رایگان است.

امام جمعه خورموج نیز در این دیدار خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان به وضعیت ساختمانی مرکز بهداشتی و درمانی شهید الیاس احمدی شد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح ادامه داد: این شبکه در راستای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی گام‌های بلند و اساسی برداشته است و امیدواریم شاهد افزایش خدمت‌رسانی بیشتر نسبت به گذشته به مردم که ولی نعمتان انقلاب هستند، باشیم.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه اسلام برای سلامت فرد، اجتماع و بهداشت محیط اهمیت بسزایی قائل است خاطر نشان کرد: بسیاری از تعالیم اسلام خواه واجب یا مستحب نقش مؤثری در بهداشت فرد و جامعه دارد.

مصلح گفت: از مسائلی که دین اسلام به آن بیشتر از بقیه ادیان و کامل‌تر از آنها به آن پرداخته است مسئله بهداشت است که به دو گونه است یکی بهداشت جسمی و دیگری بهداشت روحی است.

وی افزود: اسلام انسان را موجودی شریف می‌شمارد و لذا به سلامت و بهداشت فردی اهمیت می‌دهد و دستورات بهداشتی که در تعالیم دین مبین اسلام دیده می‌شود که به‌ راستی شگفتی‌آفرین و اعجاب برانگیز است.

مصلح خاطر نشان کرد: دستوراتی که 14 قرن پیش توسط پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) به مردم آموزش داده ‌شد در زمان حال نیز قابلیت اجرایی دارند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول