اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبادان خبر داد

ورود 20 هزار تن خارک و رطب به بازار آبادان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آبادان از برداشت 15 هزار تا 20 هزار تن محصول خارک و رطب از نخلستان‌های آبادان در سال جاری خبرداد.

ورود 20 هزار تن خارک و رطب به بازار آبادان

سیدمحمد ادریس‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان اظهار کرد: برداشت 20 هزار تن محصول خارک و رطب از سه میلیون اصله نخل بارور تا کنون وارد بازار مصرفی شهرستان آبادان شده است.

وی افزود: شروع برداشت محصول رطب و خارک از نیمه تیر ماه سال جاری آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به پیش بینی برداشت کل محصول خرما در شهرستان آبادان گفت: پیش‌بینی جهاد کشاورزی آبادان برای برداشت محصول خرمای سال جاری، 80 هزار تن است که 25 درصد آن به برداشت خارک و رطب اختصاص دارد.

وی ادامه داد: تا کنون محصول خارک و رطب از نخلستان‌های استعمران، هلاوی، خضراوی، برحی، گنتار، دگل‌موسه و زاهدی برداشت شده است.

ادریس‌پور اضافه کرد: محصول خرما و رطب موجود در بازار شهرستان آبادان، متعلق به کل نخلستان‌های حاشیه بهمنشیر جنوبی، بهمنشیر شمالی و اروندکنار است.

وی با اشاره به lصادرات کل استان خوزستان در سال گذشته گفت: کل استان خوزستان در سال گذشته بین 170 هزار تا 180 هزار تن محصول خرما را در سبد صادرات خود داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: بهترین نوع محصول خرمای شهرستان آبادان استعمران است که مانند دیگر محصولات نخلستان‌های این منطقه سرشار از مواد معدنی است.

وی تصریح کرد: خرما به سبب داشتن ماده اصلی سیلینیوم که از عناصر مهم مبارزه با سرطان است در دنیا از طرفداران ویژه‌ای برخوردار است.

ادریس‌پور در پایان گفت: با توجه به بیماری‌های قندی و دیابتی استفاده از نوشابه‌هایی که با استفاده از قند طبیعی این محصول تولید می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول