اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بیماران دیالیزی در گیلان سالانه 10 درصد افزایش می‌یابند

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش 10 درصدی بیماران دیالیزی هرساله در این استان خبر داد.

بیماران دیالیزی در گیلان سالانه 10 درصد افزایش می‌یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی رهبر پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته بیماران خاص گیلان با اشاره به تعداد 924 بیمار دیالیزی در استان اظهار کرد: در حال خرید تجهیزات دیالیز برای مراکز درمانی گیلان هستیم.

وی احداث بخش دیالیز بیمارستان شهید انصاری رودسر را از جمله اقدام‌ها برای بیماران دیالیزی گیلان عنوان کرد و افزود: مبلغ 500 میلیون تومان توسط یک خیر برای احداث بخش دیالیز بیمارستان رودسر با 30 تخت اختصاص داده شده است.

رهبر در ادامه به مرکز شیمی‌درمانی بیمارستان رازی اشاره کرد و گفت: مرکز شیمی‌درمانی بیمارستان مذکور با 25 تخت در رشت راه‌اندازی می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد بیماران سرطانی روزبه‌روز در حال افزایش است، تصریح کرد: بیماران خاص باید در سامانه دانشگاه علوم پزشکی به منظور ساماندهی و دریافت دارو ثبت‌نام کنند.

وی یارانه‌ای بودن و توزیع داروهای بیماران خاص خارج از سامانه دانشگاه علوم پزشکی را سبب قاچاق آن دانست و بیان کرد: آمار دقیق بیماران خاص باید مشخص شود.

رهبر با اشاره به اینکه داروی بیماران خاص به اندازه کافی در استان موجود است، خاطرنشان کرد: اما نرخ داروهای بیماران خاص گران است، از این رو کمک خیران به منظور تهیه دارو برای بیماران خاص بسیار حیاتی است، همچنین درمان یک دوره کامل سرطان سینه حدود 75 میلیون تومان هزینه دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان کمک‌های مالی سازمان‌های بیمه‌گر را خوب ارزیابی کرد و افزود: سایت اختصاصی وزارت بهداشت برای ثبت‌نام بیماران خاص راه‌اندازی شده و ثبت‌نام از این بیماران به‌زودی آغاز می‌شود.

رهبر به غربالگری مرکز تحقیقات گوارش گیلان در سال گذشته در یک منطقه از این استان اشاره کرد و یادآور شد: افراد در طرح مذکور به صورت رایگان در مورد سرطان آزمایش شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خرید دستگاه تشخیص بیماری سرطان در این استان خبر داد و تصریح کرد: سرطان سینه به‌راحتی قابل رویت و پیشگیری است.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول