اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع استان زنجان:

دانشجویان به سمت پژوهش‌های قرآنی ترغیب شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع استان زنجان گفت: دانشگاه‌ها باید دانشجویان را به سمت پژوهش‌های قرآنی هدایت، ترغیب و هدایت کنند.

دانشجویان به سمت پژوهش‌های قرآنی ترغیب شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، محمدفتحی در همایش تجلیل از خادمان قرآنی منطقه ابهررود با بیان اینکه قرآن برای یک نسل نازل نشده است، اظهار داشت: نزول قرآن برای بشریت بوده و این کتاب آسمانی سرشار از نور و بصیرت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی ‌ـ کاربردی یکی از فعالیت‌های مهم و اساسی خود را بخش فعالیت‌های فرهنگی قرار داده است، ابراز داشت: این دانشگاه فعالیت‌های فرهنگی را در کنار بحث دانش، مهارت و اشتغال سرلوحه کاری خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه جامع استان زنجان افزود: پس از گذشت چندین سال از فعالیت دانشگاه علمی ـ کاربردی، فعالیت‌های فرهنگی چشمگیری از سوی این دانشگاه صورت گرفته است.

وی مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه علمی ‌ـ کاربردی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت:‌ امیدوار هستیم که برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآنی منطقه ابهررود موجب آغاز ورود مراکز دانشگاهی به حوزه‌های فرهنگی باشد.

فتحی افزود: دانشگاه‌ها باید دانشجویان را به سمت پژوهش‌های قرآنی هدایت و ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه در همایش تجلیل از خادمان قرآنی منطقه ابهررود از 55 خادم قرآنی تجلیل می‌شود، عنوان داشت: ‌در این همایش به صورت ویژه از امام جمعه ابهر به دلیل تلاش‌های چشمگیر در عرصه‌های فرهنگی تجلیل می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع استان زنجان با بیان اینکه امروز دشمن از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی و زدودن اعتقادهای پاک نوجوانان و جوانان کشور بهره می‌گیرد، تصریح کرد: باید نوجوانان و جوانان را در مسیر شناخت توطئه‌های شوم دشمن آگاه کرده و ایشان را در دفع این نقشه‌ها یار و یاور بود.

وی با اشاره به نقش آموزه‌های قرآنی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بیان داشت: انقلاب ما انقلاب قرآنی است و هدف این کتاب آسمانی این است که بر دل‌های مردم حکومت کند چرا که قرآن با فطرت انسان‌ها سازگار است.

فتحی با اشاره به نقش قرآن در ارتقای سطح معرفتی انسان‌ها تصریح کرد: قرآن مجید رمز اقتدار فرهنگی ما بوده و راه درمان امراض درونی انسان است.

وی با بیان اینکه همگان باید در مسیر آموزه‌های قرآن حرکت کنیم، ابراز داشت: عمل به فرامین الهی زمینه‌ساز ارتقای سطح معرفتی و کمال انسان است که همه باید در این مسیر حرکت کنند.

رئیس دانشگاه جامع استان زنجان افزود: همگان باید در مسیر کسب رضایت الهی حرکت کرده و با تلاش مضاعف خود در راستای توسعه و تعالی نظام جمهوری اسلامی فعالیت کنیم.

وی در پایان با اشاره به توطئه‌های دشمنان در راستای زدودن اعتقادهای پاک نوجوانان و جوانان کشور اضافه کرد: امروز دشمن برای دور کردن دانش‌آموزان ما از فرهنگ ناب اسلام از همه فرصت‌ها بهره‌گیری می‌کند و ما باید با آگاه‌کردن دانش‌آموزان نسبت به توطئه‌های دشمنان، ایشان را در مسیر دفع این توطئه‌ها یاری کنیم.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول