اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرمان

اعضای جوان مرگ مغزی جان 3 بیمار را نجات داد

خبرگزاری فارس: هماهنگ‌کننده پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اهدا اعضای یک بیمار جوان مرگ مغزی در کرمان جانی دوباره به سه بیمار نیازمند عضو بخشید.

اعضای جوان مرگ مغزی جان 3 بیمار را نجات داد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجید گیلانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کبد و دو کلیه بیمار 37 ساله که در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

وی افزود: کبد این بیمار را یک خانم 24 ساله دریافت کرد و دو کلیه ابن بیمار مرگ مغزی نیز به خانم 31 ساله و مرد 54 ساله اهدا شد.

گیلانی بیان کرد: پس از آن که مرگ مغزی این جوان به تأیید تیم پزشکان بیمارستان رسید با اقدام و رضایت خداپسندانه خانواده وی و پس از طی مراحل قانونی تأیید مرگ مغزی این بیمار مورد عمل جراحی و برداشت اعضا قرار گرفت.

وی ابراز داشت: رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی در بیمارستان شهید باهنر کرمان انجام می‌شود و متخصصان امر پیوند، اعضای بیمار مرگ مغزی را در مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور کرمان پیوند می‌زنند.

هماهنگ‌کننده پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان این ایثار و فداکاری بزرگ را باقیات صالحات دانست و اهدای عضو را کاری خداپسندانه و خیرخواهانه از سوی اطرافیان بیمار مرگ مغزی توصیف کرد.

گیلانی ابراز داشت: این کار موجب می‌شود، زندگی چند نفر از افرادی که به دلایل خاص عضوی از بدن خود را از دست داده‌اند، برگشت داده شود.

انتهای پیام/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول