اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ترک اعتیاد صورت گرفت

مراجعه 7500 نفر به مراکز ترک اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته بالغ بر 7 هزار و 500 نفر جهت ترک اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد در این استان مراجعه کردند.

مراجعه 7500 نفر به مراکز ترک اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، قباد مبشری صبح امروز در حاشیه افتتاح مرکز ترک اعتیاد نشاط دنا اظهار کرد: اعتیاد و مواد مخدر از مواردی است که در بهزیستی مورد توجه است چرا که افرادی در اثر جهل و نادانی در این ورطه افتاده‌اند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتیاد یک بحث خاص است و افرادی داریم که معتاد هستند اما برای درمان مراجعه نمی‌کنند از این رو برای درمان این عده از طرف سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مراکزی دایر می‌شود و به این افراد خدمات ارائه می‌دهند.

مبشری با توضیح این‌که بسیاری موارد اخلاقی برای معتادین به وجود می‌آید، افزود: فرد معتاد در بعضی مواقع در اثر فشارهای روحی و روانی و مادی دست به هر کاری می‌زند.

وی اظهار کرد: این دومین مرکزی است که در شهرستان دنا افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد از این رو اطلاع‌رسانی در این مورد باید صورت گیرد و همه ارکان جامعه برای بهبود این افراد باید تلاش کنند.

مبشری با بیان این‌که این‌ها جوانان ما هستند و فرزندان این جامعه، گفت: باید تلاش کنیم کسی سراغ این مواد نرود و در صورت گرفتار شدن آن‌ها را نجات دهیم.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مرکز دارای پرسنل تخصصی شامل مددکار و روان‌شناس، پزشک و پرستار است.

وی افزود: بیماران با توجه به دوره بیماری و سوابق اعتیاد داروی خود را توسط پزشک دریافت می‌کنند که داروهای تجویز شده شامل متادون و داروی MMT یا نگهدارنده و BMT تا مدت 14 روز است.

مبشری بیان کرد: افراد معتاد بعد از دوره 14 روزه، دوره شش ماهه را با داروی ناتروسان طبق نظر پزشک می‌گذرانند و هزینه تعرفه دارو توسط دانشگاه علوم پزشکی و مساعدت بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی به مرکز درمانی پاتاوه اشاره کرد و گفت: در این مرکز نیز خدماتی نظیر روان‌شناختی، مشاوره روان‌شناسی فردی و گروهی و همچنین آموزش مهارت‌های زندگی به معتادین و خانواده آن‌ها داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی این استان گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های مرکز ترک اعتیاد پاتاوه مهارت‌های 12 قدمی برنامه معتادان گمنام بوده که علاوه بر خودشناسی، خداشناسی نیز در این برنامه‌ها گنجانده شده است.

وی گفت: در این مرکز مددیاران تجربی از بین بهبود یافتگان انتخاب می‌شوند و به دیگر بیماران در مرکز سرویس‌دهی می‌کنند.

مبشری افزود: در سال گذشته 250 نفر به مرکز مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند که پس از پی‌گیری، 100 نفر از بهبود یافتگان در روند پایداری بهبودی موفقی داشته‌اند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول