اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مرکزی زکات:

ظرفیت زکات در کشور 600 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مرکزی زکات گفت: ظرفیت زکات در کشور بسیار بالاست به طوری که ما فقط در غلات اربعه ظرفیتی حدود 600 میلیارد تومان جمع‌آوری زکات داریم.

ظرفیت زکات در کشور 600 میلیارد تومان است

حسین نبی‌لو در حاشیه جشن رمضان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما با پی بردن به ظرفیت بسیار بالای زکات در کشور در تلاش هستیم با بهره‌گیری از این ظرفیت محرومیت‌زدایی را در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: امسال برنامه ما جذب 150 میلیارد تومان زکات مالی است که در تلاش هستیم این رقم محقق شده و حتی بیشتر از این زکات در کشور جمع‌آوری شود.

مشاور سرپرست کمیته امداد با ابراز خرسندی از نهادینه شدن فرهنگ زکات در کشور و کارهای خوب انجام شده در این زمینه یادآور شد: ما در استان‌های مختلف ظرفیت زکات را احیا کردیم و در سال‌های اخیر خود مردم راغب به پرداخت زکات بوده اما یقین داشته باشیم که ظرفیت زکات به این رقم محدود نمی‌شود بلکه باید بیشتر از اینها در عرصه جمع‌آوری زکات اعم از مالی و فطریه وارد شویم.

نبی‌لو گفت: بخش عمده‌ای از زکات جمع‌آوری شده به کارهای عمرانی در روستاها اختصاص می‌یابد و بخش دیگر نیز صرف یاری به محرومان و نیازمندان جامعه می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه هزینه‌کرد زکات فطریه تنها به محرومان اختصاص دارد، به خبرنگار فارس ادامه داد: فقها اجازه ندادن زکات فطریه غیر از نیازمندان اختصاص یاد و بخشی از زکات مال مردم نیز در این مسیر هدف‌گذاری شده است.

دبیر شورای مرکزی زکات در پایان سخنان خود با اعلام اینکه سال گذشته 85 میلیارد تومان زکات مال واجب جمع‌آوری شده است، اظهار داشت: 25 میلیارد تومان آن برای فقرا صرف شده و 60 میلیارد تومان نیز صرف اجرای پروژه‌های عمرانی شده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول