اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کردستان خبر داد

واگذاری خدمات ثبت احوال کردستان به دفاتر پیشخوان دولت

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: خدمات ثبت احوال کردستان به دفاتر پیشخوان واگذار می‌شود.

واگذاری خدمات ثبت احوال کردستان به دفاتر پیشخوان دولت

عبدالله خسروی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این برنامه در راستای دسترسی آسان مردم برای دریافت خدمات مربوط به حوزه ثبت‌ احوال انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان کردستان، در حال حاضر چهار دفتر پیشخوان خدمات دولت در سنندج، سقز و قروه با ثبت احوال همکاری دارند و پنج دفتر دیگر تا پایان سال جاری به این آمار افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم مسیر ارائه خدمات به مردم آسان می‌شود و آنان می‌توانند در کمترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز خود در زمینه ثبت احوال را دریافت کنند و اکنون هم ثبت احوال کردستان در راستای خدمت به مردم کوتاهی نمی‌کند.

خسروی‌زاده همچنین الکترونیکی کردن آرشیو اسناد و مدارک را یکی دیگر از اقدامات ثبت احوال کردستان عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر این برنامه در سنندج و پنج شهرستان دیگر استان آغاز شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با اذعان به اینکه این اداره‌کل برای اتمام این موضوع اهتمام جدی دارد، تحقق آن را زمینه‌ای برای دسترسی آسان به اسناد هویتی اشخاص در هر نقطه‌ای از ایران اسلامی ذکر کرد.

این مسئول تصریح کرد: تمامی اسناد هویتی موجود در ثبت احوال استان کردستان در پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره‌کل قرار گرفته و زمینه دسترسی به آن تسهیل می‌یابد.

وی اظهار امیدواری کرد الکترونیکی کردن آرشیو و بایگانی اسناد هویتی ثبت احوال کردستان تا پایان نیمه نخست سال آینده به اتمام برسد.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان ادامه داد: صدور شناسنامه مکانیزه یکی دیگر از برنامه‌های این اداره‌کل است که اکنون به مرور زمان در حال تعویض شناسنامه‌های فرسوده هستیم.

خسروی‌زاده افزود: تحقق کامل این برنامه تا 99 درصد جعل شناسنامه را مانع می‌شود و دست افراد خلافکار را خواهد بست.

وی مدت مراجعه برای اخذ شناسنامه نوزادان متولد شده را 15 روز و فرصت ابطال شناسنامه فوت‌شدگان را 10 روز اعلام کرد و گفت: بیشتر از این زمان‌های اعلام شده خلاف قانون است که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

این مسئول در پایان ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویتی و تابعیتی و تولید و انتشار آمارهای انسانی و استقرار نظام جامع شناسایی را از جمله وظایف ثبت‌احوال برشمرد و اذعان داشت: ثبت وقایع حیاتی و دسترسی به آمارهای صحیح زمینه را برای تصمیم‌گیری‌های درست فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول