اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چابهار:

روز قدس لیلة‌القدر تاریخ اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چابهار گفت: روز جهانی قدس در واقع لیلةالقدر تاریخ اسلام بوده و آزادی سرزمین‌های اشغالی مطلع‌الفجر آن است.

روز قدس لیلة‌القدر تاریخ اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در خطبه‌های امروز چابهار در مسجد امام حسین (ع) این شهرستان اظهار داشت: راهپیمایی امسال روز قدس از شکوه و عظمت بی‌نظیر و وصف ناشدنی برخوردار بود به حق که مردم ایران با مشارکت خود در صحنه‌های مختلف، حماسه‌ آفرین هستند.

وی افزود: حضور شما مردم روزه‌دار در گرمای طاقت‌فرسا و شرجی بندر چابهار نشان‌دهنده ایمان راسخ به خداوند و دین اسلام است که هر جا فریادخواهی باشد، فریادرسی می‌کنید.

خطیب جمعه چابهار ادامه داد: مردم ایران بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود را از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین با برپایی راهپیمایی‌های باشکوه در جای جای ایران اسلامی اعلام و خشم و انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی نشان دادند.

موسوی بیان داشت: این راهپیمایی‌ها و حمایت‌ها تا زمانی که رژیم صهیونیستی سقوط کند و عدالت بر سرزمین اشغالی حاکم شود، ادامه دارد.

وی به سخن امام راحل اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) روز قدس را لیله‌القدر تاریخ اسلام دانست و آزادی سرزمین‌های اشغالی را مطلع‌الفجر نامید و ملت‌ها تا زمان پیروزی باید بیدار باشند و تلاش کنند.

امام جمعه چابهار به زلزله آذربایجان‌شرقی و کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان در این حادثه طبیعی دلخراش اشاره کرد و گفت: همدردی خود را با زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی اعلام می‌داریم و از شما مردم مؤمن می‌خواهم تا کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را برای آسیب دیدگان ارسال کنید شاید اندکی از مصیبت به وجود آمده بر آنان جبران شود.

موسوی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما در مناطق زلزله‌زده، اولویت ساخت مسکن در آنجا باشد و در این زمینه مسئولان تلاش کنند تا هرچه سریع‌تر خانه‌های مردم آسیب دیده بازسازی شود.

امام جمعه چابهار به سالروز جنایت رضا شاه در حرم امام رضا (ع) اشاره کرد و بیان داشت: رضا شاه پهلوی در پی اعتراض مردم مسلمان در خصوص کشف حجاب، مردم را در حرم شریف آن امام بزرگوار به گلوله بست و خونشان را جاری کرد، لعنت خدا بر خاندان پلید پهلوی باد و درود خدا بر شهدای حادثه آن روز.

وی همچنین به سالروز به آتش کشیدن مسجد‌الاقصی و روز احیای مسجد اشاره کرد و افزود: دشمنان همواره از مساجد می‌ترسیدند و می‌ترسند زیرا این مساجد بودند که بنای انقلاب را پایه‌ریزی کردند و به آن قوت بخشیدند.

امام جمعه چابهار از مردم خواست تا به مساجد اهمیت بیشتری دهند و در پاکیزه نگه داشتن آن بکوشند.

موسوی در پایان فرا رسیدن عید سعید فطر را به همه مسلمانان به ویژه مردم مؤمن و روزه‌دار چابهار تبریک و تهنیت گفت.

وی از مومنان خواست کمک‌های نقدی خود را جمع کرده و به ستاد نماز جمعه چابهار تحویل دهند تا برای زلزله‌دگان کشور ارسال شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول