اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت فرودگا‌ه‌های کشور:

تنها 3 فرودگاه کشور زیان‌ده نیستند

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل فرودگاه‌های کشور گفت: تنها سه فرودگاه در کشور هستند که درآمد و هزینه‌های خود را پوشش می‌دهند و سایر فرودگاه‌های کشور زیان‌ده هستند.

تنها 3 فرودگاه کشور زیان‌ده نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود رسولی‌نژاد بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه‌های کشور تولیت راهبری، بهسازی، نگهداری و ارائه سرویس ناوبری در فرودگاه‌های اصلی کشور را برعهده دارد، اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌های کشور شرکتی درآمد هزینه‌ای است که از ارتباطات عمومی دولت ردیف بودجه‌ای ندارد و آنچه که در مجموع درآمدهایش وارد شود، هزینه در فرودگاه‌های کشور می‌کند.

وی ادامه داد: جابه‌جایی مسافر در فرودگاه کرمان 66 درصد افزایش یافته که این آمارها نشان‌دهنده ظرفیت بالای این فرودگاه است.

مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: تنها سه فرودگاه در کشور هستند که درآمد و هزینه‌های خود را پوشش می‌دهند و سایر فرودگاه‌ها زیان‌ده هستند.

رسولی‌نژاد ابراز داشت: درآمد فرودگاه کرمان در سال گذشته 3 میلیارد و 400 میلیون تومان‌ و هزینه راهبری فرودگاه کرمان 8 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: درآمد در فرودگاه بم 21 میلیون و 700 هزار تومان بوده، اما 560 میلیون تومان هزینه در برداشته است و همچنین فرودگاه رفسنجان تنها 140 میلیون هزینه داشته، فرودگاه سیرجان 39 میلیون تومان درآمد و 470 میلیون تومان هزینه، فرودگاه جیرفت درآمد صفر و هزینه 214 میلیون تومانی داشته است.

مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: تمام تلاش شرکت این است که اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی کند و آنچه که اهداف ملی تلقی می‌شوند، سرلوحه کار خود قرار دهد و بر اساس موجودی درآمدهایش آنها را انجام دهد.

رسولی‌نژاد تصریح کرد:‌ در فرودگاه کرمان و چهار فرودگاه اقماری آن 170 نیروی انسانی شاغل بودند که براساس مصوبه ابلاغی دولت 107 نفر نیروی شرکتی در مجموع پنج فرودگاه استان کرمان اضافه شد و در حال حاضر در فرودگاه‌های استان کرمان 277 نفر مشغول به کار هستند.

وی گفت: آمار جابه‌جایی در فرودگاه کرمان‌ 780 هزار نفر در سال 90 بوده که این اعزام و پذیرش‌ تقریباً نصف ورود و نصف خروج بوده است، البته این میزان در مورد پروازهای خارجی فرق می‌کند.

رسولی‌نژاد ‌عنوان کرد: طی سال گذشته نسبت به شش سال قبل از آن جابه‌جایی مسافر در فرودگاه کرمان 66 درصد افزایش داشته که این آمارها نشان دهنده ظرفیت بالای این فرودگاه است.

وی بیان داشت: این استان رتبه دوازدهم جابه‌جایی مسافر را در کشور دارد و امیدواریم با افزایش پرواز در استان کرمان طی سال جاری رتبه بهتری نسبت به سال گذشته کسب کند.

مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: کرمان‌ بزرگ‌ترین استان کشور است که فرودگاه آن از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از رادارهای کشور در کوه‌های جبال‌بارز جیرفت در جنوب استان کرمان نصب است، تصریح کرد: پس از آسیب دیدن این رادار، فرانسوی‌ها به دلیل تحریم‌ها تعمیر آن را نپذیرفتند ‌و ما با استفاده از توان مهندسی کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان وارد کار شدیم و بازسازی انجام ‌و موفقیت کاملی به دست آمد.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول