اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت می‌گیرد

افتتاح 26 پروژه در بخش مسکن و راه هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان از افتتاح و بهره‌برداری 26 پروژه بزرگ راه و مسکن با اعتباری بالغ بر 380 میلیارد ریال خبر داد.

افتتاح 26 پروژه در بخش مسکن و راه هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی زندیه وکیلی‌ در جمع خبرنگاران با محوریت تشریح پروژه‌های افتتاحی این اداره کل در هفته دولت گفت: هفته دولت یادآور خدمات ارزنده شهیدان رجایی و باهنر و فرصتی برای گرامیداشت یاد و خاطره 15 هزار شهید دولت است.

وی افزود: این اداره کل با افتتاح هشت پروژه در زمینه راهسازی و راهداری به طول 36 کیلومتر با اعتباری حدود 250 میلیارد ریال، 15 پروژه راه روستایی با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد ریال و سه پروژه بخش مسکن با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال سهمی در گرامیداشت این هفته دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه با اشاره به اهمیت احداث و بهسازی راه‌های روستایی در استان خاطرنشان کرد: هرمزگان به دلیل شرایط جغرافیایی و همچنین تعدد روستاها می‌طلبد که راه‌های مناسبی در بخش روستایی داشته باشد از این رو در هفته دولت بهسازی و آسفالت بیش از 15 محور روستایی استان به بهره‌برداری خواهد رسید که شهرستان جاسک با 9 پروژه بیشترین سهم را در این خصوص دارد که محورهای روستایی گتی، کرتی، آبکوهی و عبد گوهرت از جمله آنهاست.

زندیه وکیلی اضافه کرد: با بهسازی و تکمیل آسفالت راه‌های روستایی مذکور تعداد 29 روستا با جمعیتی قریب به هفت هزار و 500  خانوار از نعمت یک راه ایمن و مناسب بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه به پروژه‌های افتتاحی در بخش راه‌سازی نیز اشاره کرد و افزود: احداث قطعه نخست باند دوم پروژه بزرگراهی گهکم- فورگ به طول 7.5 کیلومتر، تکمیل باند دوم محور شریانی بندرعباس ـ سه راهی کهورستان به سمت شهرستان لارستان به طول شش کیلومتر و بهسازی محور پارسیان به سمت بوستانو به طول چهار کیلومتر از پروژه‌های افتتاحی این اداره کل در بخش راه‌سازی است.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه محور گهکم - فورگ یکی از محورهای شریانی استان و منتهی به استان فارس است، بیان داشت: علاوه بر ارتقاء 7.5 کیلومتر از این مسیر به بزرگراه، یک دستگاه پل بزرگ با نام هاشم آباد با 9 دهانه 20 متری با عرشه بتنی احداث شده که با بهره‌برداری از آن شاهد روانی ترافیک و ایمن شدن این مسیر خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به جزئیات سه پروژه شهرسازی آماده بهره‌برداری ‌در هفته دولت نیز گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های رفاهی، اداری و فرهنگی شامل 52 واحد منازل سازمانی در  شهرستان ابوموسی، ساختمان اداری امور مالیاتی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان غرب بندرعباس است.

انتهای پیام/‌ش20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول