اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد

اعطای 1300 میلیارد تومان وام برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) از اعطای یک‌هزار و 300 میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها برای اشتغالزایی مددجویان کشور خبر داد.

اعطای 1300 میلیارد تومان وام برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین انواری در جشن بزرگ خودکفایی 4 هزار و 500 خانوار و ایجاد اشتغال 16 هزار نفر از مددجویان در سال گذشته استان با اشاره به شعار امسال حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: دشمن در رویارویی با ایران اسلامی جنگ نابرابری را آغاز کرده به طوری که این جنگ ابتدا از حالت نظامی به فرهنگی و سپس به جنگ اقتصادی تبدیل شده که نشان می‌دهد ما وارد یک نبرد شده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما باید در جنگ اقتصادی در برابر تهاجم دشمن لباس جنگ بپوشیم و از حیثیت و آرمان‌های خود دفاع کنیم افزود: یک اقتصاد نابسامان می‌تواند برای یک نظام خطرناک و در جامعه عامل فساد، موجب فروپاشی بنیان خانواده‌ها، از بین رفتن احسان و مهربانی و دیگر ارزش‌های دینی شود.

این مسئول در پیش گرفتن راه صرفه‌جویی در زندگی را در وضعیت اقتصادی حاضر توصیه کرد و گفت: در زمان دفاع مقدس نیز بسیاری از مردم با در نظر گرفتن شرایط زمان از بسیاری خواسته‌های ضروری خود چشم‌پوشی می‌کردند و به امور مهم‌تری می‌پرداختند.

انواری با تصریح براینکه در جهاد اقتصادی تمام مدیران نهادها و مسئولان دستگاه‌ها باید بپا خیزند اذعان کرد: در این جهاد اقتصادی افرادی که در برابر وسوسه‌های شیطان مراقبت نکنند زمین می‌خورند.

وی اضافه کرد: ایرانی برای حمایت از تولیدات داخلی کشور باید به طرف استفاده و مصرف کالای داخلی برود و اینکه بر سر محصولات خود زده و کالای خارجی را بزرگ کنیم فرهنگ غلطی بوده که در جامعه ما جا افتاده است.

این مسئول یکی از رازهای موفقیت گاندی را در دعوت مردم کشورش به مصرف تولیدات داخلی دانست و عنوان کرد: با پیاده‌سازی این سیاست در هند از سوی گاندی بسیاری از کمپانی‌های انگلیسی از پای افتادند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) صرفه‌جویی و تقویت استفاده از کالای داخلی را در روند جهاد اقتصادی موثر دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از تولید تنها به معنای سرمایه‌گذاری در احداث یک کارخانه بزرگ نیست بلکه با تعریف مشاغل کوچک و خانگی نیز می‌توان از تولیدات داخلی حمایت کرد.

وی به ایجاد اشتغال 16 هزار فرصت شغلی کمیته امداد امام (ره) گیلان برای 4 هزار و 500 خانوار زیرپوشش اشاره کرد و افزود: این امر موفقیت‌آمیز با همکاری بانک‌های حزب‌اللهی در نبرد اقتصادی برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مجریان طرح‌های مختلف صورت گرفته است.

انواری به اعطای یک‌هزار و 300 میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به خانواده‌های مددجوی محروم برای اشتغال و توانمندسازی آنها اشاره کرد و یادآور شد: اشتغالزایی محرومان توسط کمیته امداد تنها آثار اقتصادی ندارد بلکه خودباوری، تقویت عزت نفس، تنظیم فضای داخلی و ایجاد نشاط در خانواده‌ها از اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای اشتغالزایی است.

این مسئول درباره بررسی برخی تخلفات انجام شده در راستای اخذ تسهیلات بانکی از سوی تعدادی از مجریان طرح‌های مختلف تصریح کرد: کمیته امداد مراقبت‌های لازم را در این راستا اعمال کرده و پیگیری‌های مورد نیاز را اعمال می‌کند.

وی گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی وام گیرندگان حتی در حالتی که مبلغ وام به حساب افراد مورد نظر نیز واریز شده باشد مبلغ واریزی عودت داده می‌شود ضمن اینکه برای اشتغالزایی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی صحیح استفاده از تسهیلات بانکی هستیم.

انواری با تاکید بر اینکه حمایت از برخی طرح‌های اقتصادی افراد زیر پوشش کمیته امداد علاوه بر اشتغالزایی آنها برای شش تا هشت نفر دیگر نیز امکان اشتغال فراهم کرده، متذکر شد: ما به تمام افرادی که بتوانند نیروی کار جذب کنند سرمایه کارآفرینی می‌دهیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار در راستای گسترش مشاغل خانگی را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول