اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح پروژه‌های آبفار خراسان جنوبی

بیش از 8 هزار خانوار روستایی از آب شرب بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: با افتتاح پروژه‌های آبفار خراسان جنوبی در هفته دولت امسال نزدیک به 8 هزار و 968 خانوار از آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

بیش از 8 هزار خانوار روستایی از آب شرب بهره‌مند می‌شوند

علی‌اکبر بسکابادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اینکه 27 پروژه امسال در هفته دولت افتتاح می‌شود، اظهار کرد: اعتبار کل این پروژه‌ها بالغ بر 60 هزار و 989 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 14 پروژه مربوط به پروژه‌های اصلاح، توسعه و بازسازی است، افزود: مجتمع طاهرآباد، مهوید، افقو، سرند، لجنو، قنات تگ، بکری و خانکوک فردوس، کرغند قاین، خوسف، خور بیرجند و دهک نهبندان از پروژه‌های اصلاح و توسعه هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی کل خانوارهای بهره‌مند از پروژه‌های اصلاح، توسعه و بازسازی را 6 هزار و 22 نفر اعلام کرد و گفت: نزدیک به 40 روستا از این پروژه‌ها بهره‌مند شدند و اعتباری بالغ بر 21 هزار و 689 میلیون ریال هزینه شده است.

بسکابادی با بیان اینکه 13 پروژه دیگر مربوط به پروژه‌های آماده بهره‌برداری هستند، تصریح کرد: مجتمع پسوچ بیرجند، مجتمع آبرسانی تیغدر، طارق، فریدون، کندر نهبندان، مجتمع سده، نوغاب و گزنو قاین، آبرسانی به روستای فورخاص، توت کری و خونیک چهارتنگ درمیان و آبرسانی به فتح‌آباد از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی کل خانوارهای بهره‌مند از پروژه‌های آماده بهره‌برداری شرکت آبفار خراسان جنوبی را 2 هزار و 946 نفر اعلام کرد و افزود: نزدیک به 40 روستا از این پروژه‌ها بهره‌مند شدند و اعتباری بالغ بر 39 هزار و 300 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی آبرسانی به روستای بیناباد را یکی دیگر از برنامه‌های هفته دولت دانست و گفت: کل اعتبار هزینه شده در مورد آبرسانی به این روستاها نزدیک به 2 میلیارد ریال بوده است.

بسکابادی تعداد خانوار بهره‌مند از این پروژه را 62 خانوار عنوان کرد و افزود: لوله‌گذاری نزدیک به یک‌هزار و 987 متر، احداث 2 مخزن، تعبیه پنج حوضچه شیرآلات و نصب دو اتاقک از مشخصات فنی این پروژه است.

وی اصلاح و توسعه منابع آبی روستای ساقی را از دیگر برنامه‌های شرکت آبفار خراسان جنوبی دانست و گفت: کل اعتبار هزینه شده در این روستا مبلغی بالغ بر 200 میلیون ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی تعداد خانوار بهره‌مند از این پروژه را 118 خانوار دانست و تصریح کرد: لوله‌گذاری خط پمپاژ به متراژ 5 هزار و 40 متر، احداث چهار حوضچه شیرآلات و نصب 185 مورد انشعابات خانگی از مشخصات فنی این پروژه است.

بسکابادی با بیان اینکه دولت برای تامین آب آشامیدنی سالم در روستاها متحمل هزینه‌های فراوان می‌شود، افزود: از روستاییان درخواست داریم در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند.

وی ادامه داد: در برخی از روستاها افراد از آب تامین شده چه به صورت لوله‌کشی و چه به صورت آبرسانی سیار در مصارف کشاورزی استفاده می‌کنند که اینگونه مصرف از آب در نقاط روستایی قابل پذیرش و توجیه نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در مصرف آب صرفه‌جویی شود، گفت: مشترکان می‌توانند با استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب از قبیل فلاش‌تانک‌های کم‌مصرف، پرولاتور کاهنده مصرف، شیرآلات اهرمی، فتوالکتریک و سر دوش‌های کم‌مصرف در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول