اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

طرح آبیاری بارانی میانرود فرادنبه افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان شهرستانی طرح آبیاری بارانی میانرود فرادنبه بهره‌برداری شد.

طرح آبیاری بارانی میانرود فرادنبه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری از شهرکرد، یزدان جلالی صبح امروز در مراسم افتتاحیه طرح آبیاری بارانی میانرود فرادنبه بروجن اظهار داشت: این طرح از طرح‌های خوب شهرستان بروجن در بخش کشاورزی است.

وی افزود: طرح آبیاری بارانی میانرود فرادنبه از توابع شهرستان بروجن در زمینی به مساحت 104 هکتار افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

جلالی از صرف بیش‌ از 4 هزار و 283 میلیون ریال اعتبار برای افتتاح این طرح خبر داد و بیان داشت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات استانی تامین و به این پروژه تزریق شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کاهش سطح بارش و سفره‌های زیرزمینی آب، استفاده از روش‌های مدرن آبیاری اجتناب‌ناپذیر است و استفاده از روش‌های سنتی آبیاری توسعه کشاورزی را با مشکل مواجه می‌کند.

جلالی اظهار داشت: این طرح الگوی آبیاری مناسبی برای دیگر کشاورزان این بخش برای روی ‌آوردن به این روش آبیاری و جلوگیری از هدر رفتن آب است.

وی با اشاره به مزایای آبیاری بارانی، گفت: امکان استفاده در زمین‌های پر شیب، توزیع یکنواخت آب آبیاری در تمام نقاط مزرعه و کمک به رشد بهتر گیاهان با لطیف کردن محیط اطراف گیاهان از مهم‌ترین این مزایا به‌شمار می‎رود.

وی گفت: نداشتن ثبات و متغیر بودن قیمت لوازم آبیاری تحت فشار توسط شرکت‌های تولیدکننده، آگاهی نداشتن کشاورزان در استفاده از این سیستم و نداشتن ضامن و وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات از عمده‌ترین مشکلات کشاورزان برای اجرای آبیاری نوین است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول