اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان خبر داد

افتتاح 35 پروژه برق در خوزستان در هفته دولت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان از افتتاح 35 پروژه با اعتبار 16 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

افتتاح 35 پروژه برق در خوزستان در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود معین‌پور ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، گفت:‌ به مناسبت هفته دولت 21 پروژه با اعتبار 16 میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

وی 14 پروژه از این تعداد را شامل خطوط برق آماده افتتاح در شهرهای شوشتر، آبادان، بهبهان، اهواز، سربندر، خرمشهر، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اندیمشک و بندر امام عنوان کرد و افزود: 21 پروژه نیز در بخش پست‌های برق در شهرهای بهبهان، سربندر،‌ باغملک، اهواز،‌ خرمشهر، باشت، شوشتر، اروندکنار، بندر امام، آبادان، دزفول، مسجدسلیمان، آبادان، ماهشهر، ایذه و دهدشت در این هفته افتتاح می‌شود.

معین‌پور با بیان اینکه برق یک مجموعه به هم پیوسته شامل تولید، انتقال و توزیع است، اظهار کرد: تمام تلاش این مجموعه برای تأمین برق مطمئن مشترکان خانگی، صنعتی، شهری و... است.

وی افزود: بیش از 7 هزار نفر در بخش‌های مختلف برق مشغول به کار هستند تا این کالای زیربنایی را تحویل دهند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: تمام مصوبات سفر در بخش برق به جز مواردی که نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، اجرایی شده و این شرکت بیشترین استفاده را از تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه‌ها داشته است.

به گفته وی، ‌120 میلیارد تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه‌های برق استفاده شده است.

وی با بیان اینکه سالانه باید 500 مگاوات به تولید برق در استان اضافه شود، افزود: احداث پنج نیروگاه در سفر دولت به استان مصوب شده که به دلیل نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی نشده است، البته از این تعداد نیروگاه‌های امیدیه، ماهشهر و بهبهان زیر نظر دولت رفته و زمینه اجرایی شدن آنها فراهم شده است.

*30 روز دمای بالای 49 درجه

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در سال جاری دمای هوا در بیش از 30 روز بالای 49 درجه سانتیگراد بوده و گاهی به 51 تا 54 درجه نیز رسیده،‌ این در حالیست که در سال گذشته 18 روز دمای هوا بیش از 50 درجه بوده است.

وی با بیان اینکه اقلیم در حال تغییر و هجوم ریزگردها در حال افزایش است، افزود: 50 درصد برق برای سیستم‌های سرمایشی صرف می‌شود و با توجه به شرایط آب و هوایی استفاده از سیستم سرمایشی اجتناب ناپذیر است.

عضو ستاد مقابله با خشکسالی خوزستان با اشاره به اینکه بخش زیادی از مصرف برق مربوط به صنایع است ادامه داد: به طور نمونه صنایع فولاد 10 درصد از برق استان را مصرف می‌کند و بیش از 70 شهرک و ناحیه صنعتی نیز در استان وجود دارند که نیازمند تأمین برق هستند.

وی اظهار کرد: با وجود دمای بالا و گرد و غبار و به تبع آن افزایش مصرف برق نیروگاه‌های استان در سال‌های اخیر موفق به رکورد شکنی شده‌اند، به طوری که نیروگاه رامین که در فصل گرما در مدار بودن شش واحد آن در بیش از 60 روز بی‌سابقه بوده، تمام واحدهای آن در 110 روز در فصل گرما در سال گذشته در مدار بودند همچنین موفق به کاهش نرخ خروج اضطراری و مصرف داخلی شده است.

معین‌پور با بیان اینکه 13 درصد از برق کشور در استان تولید می‌شود، افزود: امسال در زمان پیک بار و فصل گرما حدود 10 درصد از برق مصرفی استان از شبکه سراسری تامین شد،‌ به طور مثال در روز 11 مرداد ماه حدود 800 مگاوات از برق استان از شبکه سراسری تأمین شد.

وی اظهار کرد: به پیشنهاد شرکت برق منطقه‌ای استان و به منظور مدیریت مصرف برق در تابستان تغییر ساعات کار اداری، کاهش زمان کار ادارات، تعطیلی روزهای پنجشنبه و موکول کردن تعمیرات واحدهای صنعتی به فصل گرما اجرا شده است.

*توسعه انرژی‌های نو

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان همچنین در مورد استفاده از انرژی‌های نو در صنعت برق گفت: استفاده از این نوع انرژی در دنیا رو به گسترش است اما به دلیل گران بودن نیاز به سرمایه گذاری دارد به همین دلیل دولت برای ترویج استفاده از آن سوبسیدهایی در نظر می‌گیرد.

وی افزود: استفاده از انرژی بادی دو سال پیش به صورت آزمایشی در ماهشهر آغاز شد و انرژی خورشیدی نیز در ساختمان‌های برق منطقه‌ای و توزیع در حال استفاده است.

معین‌پور همچنین درباره تولید برق از زباله اظهار کرد: شهرداری اهواز به صورت جدی در حال پیگیری این موضوع است و متقاضی سرمایه گذاری نیز برای این منظور اعلام آمادگی کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد که خوزستان به عنوان سومین استان کشور موفق به راه‌اندازی نیروگاه برای تولید برق از زباله باشد.

*پرسنل نیروگاه‌ها تبدیل وضعیت نمی‌شوند

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان عدم تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی این شرکت را رد کرد و گفت: روند تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی از سال 89 آغاز شده و تا کنون یک هزار و 252 نفر از مجموع پرسنل تبدیل وضعیت شده و به صورت قرارداد معین با تمدید قرارداد مشغول کار هستند.

وی در مورد سایر نیروهای پیمانی شاغل در بخش‌های برق نیز اظهار کرد: شرکت‌های توزیع برق و نیروگاه رامین نیمه خصوصی هستند و مشمول این مصوبه دولت در تبدیل وضعیت نیروی انسانی نیستند.

معین‌پور افزود: نیروگاه زرگان و خرمشهر نیز تحت پوشش بخش خصوصی هستند و این روند در آنها اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول