اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

اجلاس غیرمتعهدها قطب بزرگ در مقابل نظام استکباری است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: اجلاس غیرمتعهدها فرصتی است که در اختیار جهان اسلام است و یک قطب بزرگ در مقابل نظام استکباری است.

اجلاس غیرمتعهدها قطب بزرگ در مقابل نظام استکباری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار،‌ محمد غفاری عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سبزوار که در شرکت سیمان لار سبزوار برگزار شد، اظهار کرد: جهان اسلام با یک چالش بزرگ روبرو است و این تغییر صورت مسئله منطقه است.

وی با بیان اینکه جنبش غیرمتعهدها نقش محوری را ایفا می‌کند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به مدت سه سال رهبری کشورهایی را بر عهده می‌گیرد که امروز در آنها بیداری اسلامی رخ داده است.

وی با اشاره به حضور 120 کشور در این اجلاسیه اظهار داشت: کشورهای غربی و آمریکا با توطئه‌های خود می‌خواستند به انزوا کشیدن ایران اسلامی را به نمایش بگذارند، اما حضور سران و وزرای خارجه 120 کشور عضو عدم تعهد، تمام توطئه‌های آنها را خنثی کرد و نشان داد آنها خود در انزوا هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی، شکستن خط تحریم‌ها، مناسبات اقتصادی و سیاسی، آشنایی با پیشرفت‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی با وجود سی سال جنگ نرم و سخت علیه ایران اسلامی را از جمله مزیت‌های این اجلاس برای ایران اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه با اقتصاد مقاومتی می‌توان کشور را ساخت، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در حال حاضر در موقعیت بدر و خیبر است و تمام کشورها پی خواهند برد که بن بستی برای دلاور مردان ایران وجود ندارد و جمهوری اسلامی می‌تواند الگوی پیشرفتی برای سایر ملل باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی زمانی می‌تواند موثر باشد که ما بتوانیم علاوه بر افزایش مصرف داخلی، و مقابله با مصرف جنس خارجی، با فساد اقتصادی و اشرافی‌گری مقابله نماییم.

وی با تاکید بر عدم استفاده دستگاه‌های دولتی از اجناس خارجی اضافه کرد: ترویج مصرف داخلی در دستگا‌ه‌های دولتی یکی از نمونه‌های بارز اقتصاد مقاومتی است.  

غفاری با اشاره به بحث بیداری اسلامی که برخی از صاحب‌نظران آن را یک پروژه آمریکایی تلقی می‌کنند یاد آور شد: امروز همه کشورهای مسلمان به این اتفاق نظر رسیده‌اند که بحث بیداری اسلامی، یک پروژه اسلامی و یک صدور انقلاب است که منشاء آن انقلاب مردمی و دینی ایران است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول