اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت افراد نیکوکار

2 باب کتابخانه در روستاهای رامشیر احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان رامشیر گفت: به همت افراد خیر و نیکوکار دو باب کتابخانه در مناطق محروم روستایی رمیله علیا و عبدلیه که تاکنون هیچ امکانات فرهنگی نداشته‌اند، ساخته می‌شود.

2 باب کتابخانه در روستاهای رامشیر احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان،  حیدر حیدری اظهار داشت: زمینی به مساحت حدود 500 مترمربع از سوی اهالی خیر روستای «رمیله علیا» رامشیر به اداره کتابخانه‌های عمومی اهدا شده و افزون بر 700 میلیون ریال از سوی فرمانداری شهرستان به عنوان اعتبار اولیه برای ساخت این کتابخانه اختصاص یافته است.

این مسئول با بیان اینکه روستای رمیله پیش از این هیچ کتابخانه‌ای نداشته است، گفت: این روستا در پنج کیلومتری شهر رامشیر واقع است و حدود 2 هزار نفر جمعیت دارد.

حیدری عنوان کرد: همچنین به زودی عملیات ساخت کتابخانه در روستای «عبدلیه» که در 15 کیلومتری شهر رامشیر واقع است، به همت خیران و مردم روستا آغاز خواهد شد.

به گفته وی، پس از تأمین ساختمان اهدایی از سوی دهیاری، کتابخانه روستای عبدلیه از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تجهیز می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رامشیر همچنین از به پایان رسیدن طرح توسعه و بهسازی کتابخانه شهید مطهری این شهر خبر داد و گفت: عملیات توسعه و بهسازی این کتابخانه با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال، از اعتبارات عمرانی شهرستان چهار ماه به طول انجامید.

حیدری گفت: در این طرح، سالن مخزن کتابخانه 60 مترمربع افزایش یافت و 40 متر مربع نیز به سالن مطالعه کتابخانه شهید مطهری افزوده شد و بدین ترتیب، سالن مطالعه خواهران و برادران مجزا گردید.

وی متذکر شد: کتابخانه شهید مطهری شهر رامشیر از سال 1356 تاسیس شده و اکنون 3 هزار نفر در این کتابخانه عضویت دارند. همچنین بیش از 20 هزار جلد کتاب در مخزن این کتابخانه قرار داده شده‌ است.

اکنون در شهرستان رامشیر دو باب کتابخانه در شهر‌های رامشیر و مشراگه فعال هستند.

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول