اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جعفر ابراهیمی‌شاهد خواستار شد

تقویت ارتباط کودکان با نویسندگان کتاب

خبرگزاری فارس: شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان خواستار تقویت و افزایش ارتباط نویسندگان با کودکان و نوجوانان شد.

تقویت ارتباط کودکان با نویسندگان کتاب

جعفر ابراهیمی‌شاهد امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ارتباط با نویسندگان در علاقمندی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به کتابخوانی بسیار مهم است چراکه کودکان و نوجوانان دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را با نویسندگان راحت‌تر از مربیان مطرح می‌کنند و این امر به نویسندگان نیز کمک می‌کند تا آثار مورد نیاز مردم را تولید کنند.

وی افزود: مدارس و بخش جنبی نمایشگاه‌های کتاب می‌توانند با دعوت از نویسندگان این امکان را فراهم کنند تا نویسندگان با مخاطبان خود ارتباط رو در رو داشته و با لذت‌های کتابخوانی آشنا شوند.

این نویسنده کودک و نوجوان تاکید کرد: برای افزایش سرانه مطالعه باید لذت کتابخوانی را در کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم که این خود یکی از مهمترین راهکارهای حضور نوجوانان در نمایشگاه‌های کتاب است.

ابراهیمی‌شاهد در باره دسترسی مردم اردبیل به کتاب گفت: متاسفانه اردبیل مانند بسیاری از شهرها که خیابانی برای عرضه کتاب دارند محلی متمرکز ندارد و این مسئله سبب می‌شود مردم منطقه سخت‌تر به کتاب دسترسی پیدا کنند.

این نویسنده مشهور اردبیلی ابراز داشت: بهتر است محل برپایی نمایشگاه‌های استانی کتاب در مراکز استان متمرکز نشود و با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سایر شهرستان‌ها امکاناتی در نظر گرفته شود تا روستاییان نیز بتوانند در این نمایشگاه‌ها حضور یابند.

وی ضرورت برپایی کتاب در استان را یادآور شد و افزود: متاسفانه در بسیاری از شهرستان‌های آذری زبان کشورمان مردم با مشکل زبان مواجهند که لازم است فعالیت‌های فرهنگی بیشتری برای این استان‌ها در نظر گرفته شود.

ابراهیمی‌شاهد با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان برخی از شهرستان‌های آذری‌نشین نسبت به کودکان سایر شهرستان‌ها ارتباط کمتری با کتب دارند، افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در زمان مشخصی برگزار می‌شود بیشتر به یک جشنواره ملی کتاب تبدیل شده که این فرصتی را فراهم می‌کند تا همه مردم بتوانند از کتاب بهره‌برداری کافی را داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود برپایی نمایشگاه در استان‌‌های آذری زبان را ضروری اعلام و بر تاثیر مثبت نمایشگاه‌های کتاب در رشد فرهنگ مطالعه تاکید کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول