اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون همدان:

امسال اهدای خون در همدان 12 درصد رشد داشت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون استان همدان گفت: در پنج ماه نخست سال جاری اهدای خون 12 درصد افزایش یافته است.

امسال اهدای خون در همدان 12 درصد رشد داشت

افشین محمدی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: برای کمک به زلزله‌زدگان تمایل مردم همدان برای اهدای خون افزایش یافت که البته طی مکاتبه‌ای با استان آذربایجان شرقی، آنها اعلام کردند که نیازی در این زمینه ندارند.

وی با اشاره به ذخایر مناسب خونی در همدان تصریح کرد: در حال حاضر آمار واحدهای خونی روزانه به ستاد مرکزی تهران اعلام می‌شود تا با توجه به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد و تعطیلی تهران، در صورت کاهش اهدای خون واحدهای خونی به تهران ارسال شود.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه اهدای خون از ابتدای سال تاکنون 12 درصد افزایش یافته است، گفت: در پنج ماه نخست سال قبل 14 هزار و 138 نفر اهدای خون داشتند که امسال این تعداد به 15 هزار و 834 نفر رسیده است.

وی اذعان داشت: در زمینه اهداکننده مستمر نیز سه درصد افزایش صورت گرفته است به طوری که در مدت مشابه سال قبل 45 درصد اهداکننده مستمر داشتیم اما امسال این میزان به 48 درصد افزایش یافته است.

محمدی از جمع‌آوری خون در شهرستان‌ها به صورت سیار خبر داد و گفت: لزومی ندارد که ما در همه شهرها مرکز اهدای خون داشته باشیم بلکه به صورت سیار اهدای خون از شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیروها ماهانه در شهرستان‌ها حضور یافته و خدمات خود را ارائه می‌دهند، افزود: در شهرستان ملایر مرکز مناسبی تأسیس شده است اما در شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان در ماه دو بار به صورت سیار خونگیری انجام می‌شود.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان با اشاره به خرید دستگاه پلاسما فریزیست بیان داشت: این دستگاه در حال حاضر در خود پایگاه انتقال خون مستقر است چرا که این ست دستگاه هزینه‌بر است و بیمه‌ها نیز استقبالی از هزینه این دستگاه نمی‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: این دستگاه تنها در اختیار بیمارانی که از سوی بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند و توان مالی دارند، قرار می‌گیرد چرا که بیمه خدمات آن را قبول نکرده است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول