اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر:

24 طرح در هفته دولت در نوشهر به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: فرماندار نوشهر گفت: در هفته دولت امسال 24 طرح در نوشهر به بهره‌برداری رسید.

24 طرح در هفته دولت در نوشهر به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمدعلی قمی اویلی عصر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: هر کس به نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد دارد باید دولت را نیز در مجموعه نظام ببیند.

وی اظهار داشت: فضای عمومی شهرستان نوشهر را به گونه‌ای پیش بردیم تا به سمت اعتمادسازی و علاقمندی بیشتر به نظام ارتقا یابد و بر این ‌اساس به دنبال این بودیم تا این ارتقا را با عملکرد مثبت به ارزش‌ها و مبانی اصلی انقلاب و سلامت کاری در حوزه ادارات به وجود بیاوریم که در این کار موفق بودیم.

قمی با بیان اینکه در هر سه دوره سفر هیئت دولت به نوشهر مصوباتی در بخش مرکزی  و کجور داشتیم، ادامه داد: اگر در مورد بخشی از مصوبات اقدامی صورت نگرفت و آغاز نشد بنا به دلایلی بودجه آن متوقف شد اما بخشی دیگر مانند راه‌اندازی دانشکده گردشگری در نوشهر و ادامه احداث راه نوشهر به کجور که از مطالبات عمومی بود که در این شهرستان اقدام شد.

وی تصریح کرد: در بخش راه کجور پیشرفت خوبی صورت گرفت و این همان راه و جاده‌ای است که پیش از این فقط پنج درصد پیشرفت داشت و مشکلات زیست‌محیطی که به نوعی ادامه احداث آن را متوقف کرده اما اکنون اقدامات قانونی آن انجام شد و در آینده این مسیر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه به احداث ورزشگاه جدید نوشهر اشاره کرد و بیان داشت: جانمایی قبلی برای احداث ورزشگاه کارشناسی شده نبود و باید مکان آن تغییر پیدا می‌کرد که مستلزم صرف هزینه بود اما اکنون به نقطه خوبی رسید و در آینده کلنگ احداث آن به زمین زده می‌شود.

این مسئول به بحث جابه‌جایی روستاییان منجیر در کجور پرداخت و افزود: در بحث جابه‌جایی روستای منجیر چند سال به طور مداوم این موضوع پیگیری شد و در آینده برای جابه‌جایی روستای منجیر کجور اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی گفت: در زمینه آب شرب این منطقه نیز به صورت مجمتع آبرسانی کار می‌شود تا مشکل کم آبی روستاهای همجوار روستای منجیر مانند سما و دشت نظیر نیز برطرف شود.

به گفته فرماندار نوشهر مبلغ 4 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های مجموعه در محل جدید ایجاد روستای منجیر تخصیص یافت که این مبلغ اکنون در اختیار بنیاد مسکن قرار دارد و برای هر خانواده حدود 250 متر زمین نیز برای ساخت مسکن در نظر گرفته شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حیف و میل کردن اموال بیت‌المال پرداخت و بیان داشت: اموال عمومی متعلق به فرد خاصی نیست که بخواهد از آن به نفع خود بهره‌برداری کند و آن را حیف و میل کند بنابراین امروز در نوشهر عزم خود را جزم کردیم و فضای عمومی جامعه در جهت آرمان‌های امام (ره) و انقلاب پیش رفت.

قمی ادامه داد: عده‌ای به نام انقلاب و اسلام به دنبال منافع خود بودند اما دولت نهم و دهم شعارهای اصلی انقلاب را غبارروبی کرد و دهک‌های پایین جامعه مورد توجه قرار گرفتند که این دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت‌های نهم و دهم قابل تقدیر است.

فرماندار نوشهر درباره اجرای طرح پزشک خانواده در نوشهر عنوان کرد: نوشهر از حیث ورود به این طرح که از دستاوردهای دولت نهم و دهم است بسیار خوب عمل کرد و این طرح همان توزیع عادلانه امکانات پزشکی به دهک‌های پایین‌تر است.

وی به طرح‌های نیمه تمام در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در نوشهر طرحی که فقط پنج درصد آن تا اتمام کارش باقی مانده بود را افتتاح نکردیم چرا که معتقدیم باید کار را تمام و کمال به مردم تحویل دهیم.

وی در ادامه به بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌ها در هفته دولت در نوشهر و حومه پرداخت و گفت: در طول هفته دولت در نوشهر و بخش‌های تابعه آن 24 طرح افتتاح و به بهره‌برداری رسید که از این تعداد سه طرح عمرانی و آموزشی، پنج طرح مسکن مددجویان، دو طرح تولیدی خدماتی، دو طرح خدماتی تعاونی‌ها و 12طرح از صندوق مهر امام رضا (ع) است.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: در طول هفته دولت در شهرستان نوشهر 62 میلیارد و 502 میلیون ریال مجموع کل پروژه‌های بهره‌برداری شده این شهرستان است.

وی اظهار داشت: در بخش آموزشی یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای افتتاح مدرسه راهنمایی شبانه‌روزی دخترانه حضرت معصومه (س) کجور در روستای دشت نظیر و بازسازی خوابگاه دانش‌آموزی کجور هزینه شده است.

قمی از افتتاح پست 63.20کیلو ولتی سی سنگان با اعتبار 40 میلیارد و 492 میلیون ریال خبر داد.

وی در ادامه عنوان کرد: در بخش خدمات و تولیدی که منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای 50نفر شده است مبلغ 2 میلیارد و 210 میلیون ریال اعتبار در پی داشت.

وی تصریح کرد: پروژه‌هایی که در راستای ایجاد اشتغال باشد و حتی بتواند دو نفر را مشغول به کار کند از آنها حمایت می‌شود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول