اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی هرمزگان خبر داد

کاهش 20 درصدی جرایم در هرمزگان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: مجموع جرایم به وقوع پیوسته در استان در مردادماه به نسبت تیرماه 20 درصد کاهش یافته است.

کاهش 20 درصدی جرایم در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس رضا محمدی‌یگانه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مهم حاصل اجرای طرح‌های مختلف امنیتی انتظامی است که توسط پلیس‌های تخصصی مجموعه انتظامی استان به‌ طور هفتگی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه غالب موارد مرتبط با امنیت و ایجاد فضای روانی آن مربوط به جرم زورگیری و سرقت به عنف است، یادآور شد: پلیس استان با بهره‌گیری از همه توان خود، این مهم را در دستور کار قرار داد و با اجرای طرح‌های مختلف توانسته است میزان وقوع این قبیل جرایم را در استان کاهش محسوس دهد.

فرمانده انتظامی هرمزگان استراتژی پلیس در برخورد با این نوع جرایم را افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس و هم‌چنین شناسایی و دستگیری افراد مجرم عنوان کرد و گفت: در این راستا پرسنل آگاهی استان موفق به دستگیری فردی مشهور به "غلام سیاه" شدند که به اتهام چاقوکشی و تجاوز به عنف تحت تعقیب بود.

وی ادامه داد: این فرد که با استفاده از اصل غافلگیری به دام پلیس افتاد در جریان عملیات دستگیری خود اقدام به مقاومت و حمله به پلیس نمود که با واکنش سریع ماموران دستگیر و به 22 فقره سرقت به عنف اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان هم‌چنین از دستگیری عوامل سرقت از مرغداری میناب اشاره کرد و گفت: سردسته این باند فردی به نام (ک.ب) بود که طی یک عملیات پیچیده و در یک قرار صوری به بندرعباس کشانده شد و به دام ماموران افتاد.

به گفته سردار یگانه از این باند یک قبضه کلت که در یک مورد از سرقت مسلحانه دیگر در شهر میناب نیز دست داشتند کشف شد.

رئیس پلیس هرمزگان هم‌چنین با تشریح جزئیات دستگیری چند باند زورگیر در شهر بندرعباس، از دستگیری چند باند سرقت منزل نیز خبر داد و گفت: در یکی از این باندها که پس از شناسایی خانه‌های افرادی که از تمکن خوب مالی برخوردار بودند، با استفاده از سلاح سرد به منزل ورود کرده و پس از تهدید به گروگانگیری اقدام به سرقت طلا و جواهرات می‌نمودند، سردسته این باند پس از شناسایی به همراه همسر خود که در این سرقت‌ها نقش فروشنده و توزیع طلاها را در بین افراد باند را برعهده داشت، دستگیر شد.

یگانه در پایان از کشف چند باند قاچاق سوخت و کالا خبر داد که اقدام به دپوی محموله‌ها و سپس انتقال آن به مقاصد مختلف می‌کردند.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول