اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث مخازن بزرگ فراهم شد

امکان ذخیره‌سازی 5/3 میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی در ماهشهر

خبرگزاری فارس: مجری طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر از فراهم شدن امکان ذخیره‌سازی 3 میلیون و 500 بشکه فرآورده‌های نفتی در این بندر خبر داد.

امکان ذخیره‌سازی 5/3 میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی در ماهشهر

محسن دینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: بندر صادراتی ماهشهر وابسته به شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی در حال توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر به منظور افزایش صادرات، آذر امسال به بهره‏برداری خواهد رسید.

مجری طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر تصریح کرد: این طرح در سه مرحله دریا، خشکی و اسکله گوگرد اجرا شده که بخش دریای آن شامل شش اسکله آماده بهره‏برداری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای این طرح با سرمایه‏گذاری 600 میلیارد ریالی در داخل و 15 میلیون یورویی خارجی صورت گرفت، گفت: در طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر مخازن جدید برای ذخیره‏سازی حدود دو میلیون بشکه نفت کوره، یک میلیون بشکه گازوییل و 500 هزار بشکه بنزین ساخته شده است.

دینی در ادامه روزآمد کردن تأسیسات موجود در بندر صادراتی ماهشهر، افزایش توان بارگیری و تخلیه محصولات نفتی به روشی ایمن و مطمئن و نوسازی اسکله‏ها برای قابلیت پهلودهی کشتی‏های 80 هزار تنی در بندرگاه را از اهداف این طرح برشمرد.

وی اظهار کرد: ایجاد تسهیلات برای خدمات سوخت‏رسانی به کشتی‏ها (بانکرینگ) و ساخت اسکله صادراتی گوگرد از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مجری طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر ادامه داد: این طرح با همکاری شرکت ملی فرآورده‏های نفتی و شرکت ملی نفت ایران برای روزآمد کردن تأسیسات موجود در بندر صادراتی ماهشهر، افزایش و نوسازی ظرفیت مخازن و توان بارگیری و تخلیه محصولات نفتی و تجهیزات اسکله‏ها اجرا شده است.

وی درباره ظرفیت‏های این طرح گفت: در بخش دریا نیز قابلیت پهلودهی کشتی‏های 80 هزار تنی در بندرگاه و افزایش توان بارگیری و تخلیه محصولات نفتی به روش ایمن و مطمئن ایجاد می‏شود.

دینی افزود: طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر از سال 1386 آغاز شد و مجری آن شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران (NIOEC) است، مشاور طراحی بنیادی این طرح را شرکت طرح نواندیشان، مشاور مدیریت و نظارت کارگاهی طرح را مدیریت نارگان و پیمانکار EPC را شرکت ماشین‏سازی اراک در بخش خشکی و قرارگاه خاتم‏الانبیاء در بخش دریا به عهده دارند.

مجری طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: منطقه استحصال طرح ساماندهی بندرصادراتی ماهشهر تا پایان آذر امسال و کل طرح تا شهریور 92 به بهره‏برداری کامل خواهد رسید.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول