اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

تعاون نمونه مشخص اقتصاد اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تعاون نمونه مشخص اقتصاد اسلامی است و مسیر تحقق اهداف اسلامی نیز با تعاون هموار می‎شود.

تعاون نمونه مشخص اقتصاد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی بعد از ظهر امروز در هفتمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری موفق اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در کشور، آن را یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به کانون مناسبات جهانی تبدیل شده است.

عنابستانی با تاکید بر اقتصاد جمعی و اجتماعی در اسلام افزود: اقتصاد در دین اسلام بر مبنای پول و سرمایه نیست بلکه کرامت افراد مبنای اقتصاد در دین و آموزه‌های اسلامی ماست.

وی سعادت بشر را در رسیدن به اصل خودش یعنی خداوند دانست و خاطرنشان کرد: بشر قطعه جدا شده از خداوند است و سعادت بشر رسیدن به زندگی تکامل یافته است که او را به اصل خودش نزدیک می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری عدالت را اصلی‌ترین پایه تحقق اهداف الهی دانست و گفت: در حوزه اقتصادی یک شاخص کلی به نام عدالت داریم که بدون آن امکان تحقق شاخص‎های دینی وجود ندارد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد با تفکرات سوسیالیستی نمی‌توان به عدالت رسید چراکه در این حوزه همه برابرند و تلاش و کوشش و انگیزه‌ها معنایی ندارند.

نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری گفت: نظام سرمایه‌داری هم می‎گوید هر کسی هرچه‌قدر پولدار شد، اشکالی ندارد که این مبتنی بر عدالت نیست و منجر به نظام استثمار می‎شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اما نظام اسلامی می‌گوید در عین اینکه هر کسی حق دارد تلاش کند اما باید فرصت تلاش برای همه وجود داشته باشد و هیچ‌کس حق ندارد نسبت به ضعفای جامعه‌اش بی‎تفاوت باشد و این باید در اقتصاد عملی شود که راه عملی شدن این شیوه تعاون است.

عنابستانی نمونه مشخص اقتصاد اسلامی را تعاون دانست و تصریح کرد: مسیر تحقق اهداف اسلامی نیز با تعاون هموار می‎شود و با تعاون می‌توان فاصله طبقاتی را در جامعه از بین برد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ تعاونی در چهارمحال و بختیاری باید نهادینه شده و جا بیفتد، افزود: مردم این استان باید یاد بگیرند که چگونه کار جمعی بکنند چراکه انسان در جمع به تکامل می‎رسد و داشتن منافع مشترک، راه رسیدن به موفقیت را هموارتر می‎کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: کشور در شرایط جنگ است و برای خارج شدن از این شرایط باید دست به تصمیمات ویژه زد چراکه ایران در حال پیشرفت و نزدیک شدن به قله‌های ترقی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها جزو 20 کشور برتر دنیاست، بیان داشت: اگر خودمان را در حوزه‎های اجتماعی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سایر حوزه‌ها با کشورهای جهان مقایسه کنیم، در شمار 20 کشور برتر دنیا قرار داریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین نقش تعاون را در کمک به توسعه اشتغال چشمگیر دانست و گفت: بخش تعاون با توجه به ضرورت اجتماعی در اقتصاد ایران شکل گرفته است و به همین دلیل باید فهم مشترکی از جریان تعاون، ساختار، وظایف و نحوه عمل و چگونگی مشارکت در اقتصاد داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس اهداف تعریف شده آن در اقتصاد پیش برویم در غیر این صورت تحقق توسعه اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول