اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فصل برداشت خرما

همایش بزرگ زکات در بم برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با برداشت محصول خرما، همایش بزرگ زکات با حضور یک‌ هزار نفر از نخل‌داران در شهرستان بم برگزار شد.

همایش بزرگ زکات در بم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، همزمان با برداشت محصول خرما پیش از ظهر امروز یک ‌هزار نفر از نخل‌داران شرق استان کرمان برای آشنایی بیشتر با آثار و برکات پرداخت زکات محصول خود در مسجد جامع بم گرد هم آمدند.

حجت‌الاسلام سید حسین شفیعی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم پرداخت 26 میلیارد ریال زکات محصولات کشاورزی در استان کرمان را نشان از توجه کشاورزان و مردم استان به فریضه واجب زکات دانست.

وی افزود: پرداخت 16 میلیارد ریال از این مبلغ زکات در شرق استان و همچنین کسب رتبه برتر پرداخت زکات توسط شهرستان بم چشمگیر و نتیجه فعالیت‌های خوب و فرهنگ‌سازی ستادهای احیای زکات در این منطقه است.

شفیعی با اشاره به اینکه در بم به تنهایی سال قبل 9 میلیارد ریال زکات خرما جمع‌آوری شده است از اجرای طرح‌های مختلف عمرانی همچون احداث غسالخانه و اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها خبر داد.

وی با استناد به آیات قرآن کریم و اینکه کلمه زکات در 27 مورد همراه با نماز آمده است، این فریضه را بسیار مهم و واجب دانست و گفت: پرداخت زکات علاوه بر برکات فردی برکات اجتماعی فراوانی در بر دارد و دریافت و زنده کردن زکات جزو وظایف حکومتی و دینی به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم نیز پرداخت زکات را فریضه‌ای واجب دانست و اظهار داشت: خرما از آن دسته محصولات کشاورزی است که مشمول پرداخت زکات می‌شود و باید به این مقوله بیش از پیش توسط دست‌اندرکاران جمع‌آوری زکات و کشاورزان توجه شود.

وی گفت: کشاورزان طی سال‌های اخیر در بحث پرداخت زکات خوب عمل کرده‌اند و امیدواریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

دانشی حضور نخل‌داران و کشاورزان در این همایش را نشانه توجه آنان به امر واجب و الهی زکات دانست و از این حضور قدردانی کرد.

به گزارش فارس، در شرق استان کرمان سالانه حدود 180 هزار تن خرما که عمدتا رطب مضافتی هستند، تولید می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول