اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده پزشکی اهواز:

پزشک خانواده تبعیض در نظام سلامت را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده پزشکی اهواز گفت: اجرای طرح پزشک خانواده تا حد زیادی تبعیض در نظام سلامت کشور را از بین می‌برد.

پزشک خانواده تبعیض در نظام سلامت را از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، احمدرضا مهتدی عصر سه‌شنبه در جلسه پزشک خانواده که در مرکز شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح پزشک خانواده می‌تواند به ساماندهی امور درمان بیماران و کاهش هزینه‌های درمانی کمک کند.

وی افزود: پزشک خانواده در نخستین سطح خدمات سلامت از سوی وزارت بهداشت تعریف شده و این طرح مسئولیت دارد که خدمات سلامت را بدون تبعیض اقتصادی و یا اجتماعی در اختیار فرد، خانواده و جمعیت زیر پوشش قرار دهد.

رئیس دانشکده پزشکی اهواز اجرای طرح پزشک خانواده را گامی در جهت اجرای عدالت در حوزه سلامت توصیف کرد و تأکید کرد: موضوع پزشک خانواده چندین سال است که در رسانه‌ها و جمع‌های دانشگاهی و درمانی مطرح است و اجرای آن می‌تواند به ساماندهی امور درمان و کاهش هزینه‌های درمانی کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش دستورالعمل پزشک خانواده گفت: برنامه پزشک خانواده، بستری برای تحقق آرمان‌های سه‌گانه نظام سلامت یعنی پیشگیری، درمان و توانبخشی است.

مهتدی افزود: پزشک خانواده در برنامه وزارت بهداشت، مسئول رسیدگی به همه نیازهای سلامت افراد جامعه مانند مراقبت در همه مراحل زندگی، مراقبت در زمان ابتلا به بیماری حاد، مزمن و ارائه خدمات پیشگیری است.

افراد متقاضی شرکت در طرح ملی پزشک خانواده می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات سلامت ایرانیان به نشانی www.fpqa.behdasht.gov.ir نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول