اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

2 اثر تاریخی کوهبنان ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: 2 اثر تاریخی مدرسه کاشانی و برج افزاد شهرستان کوهبنان به ثبت ملی رسیده است.

2 اثر تاریخی کوهبنان ثبت ملی شد

منصور متقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: 60 ‌اثر تاریخی کوهبنان پذیرای گردشگران از سراسر ایران اسلامی است و از این تعداد آثار تاریخی و باستانی 27 اثر به ثبت ملی رسیده و 33 اثر نیز در انتظار ثبت ملی است.

وی ابراز داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده و حضور مسئول ثبت آثار باستانی و فرهنگی کشور در ایام‌الله دهه فجر سال گذشته در کوهبنان و بازدید نزدیک از بناها و اماکن تاریخی، سیاحتی و زیارتی شهرستان شاهد ثبت دو اثر با ارزش و قدیمی از جمله مدرسه تاریخی کاشانی و برج افزاد در طی چند روز گذشته در فهرست آثار ملی بوده‌ایم.

متقی تصریح کرد: شهرستان کوهبنان مشهور به بام فرهنگی استان کرمان‌ با قرار داشتن در منطقه کوهستانی در همسایگی با استان‌های یزد و خراسان جنوبی با آب و هوای مناسب‌، حیات وحش قرق شده بی‌نظیر در شمال استان، داشتن طبیعت بکر و بی‌نظیر در طول سال به ویژه در فصل بهار و تابستان پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران خارجی و داخلی از اقصی نقاط کشور است.

وی افزود: بخش عظیمی از گردشگران ورودی به کوهبنان از محور کرمان، بخش دیگری نیز از محور یزد و همچنین بخشی از استان خراسان جنوبی از محور راور‌، طبس و بهاباد‌ وارد کوهبنان می‌شوند تا از آب‌ و هوا و همچنین مناظر دیدنی و تاریخی این شهرستا‌ن بهره ببرند.

فرماندار کوهبنان گفت: از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان وجود چهار امامزاده، قلعه‌دختر‌، خانقاه و مدرسه شیخ ابوسعید‌، آرامگاه محمد شهید کوهبنانی‌، سنگ نوشته‌، آرامگاه برهان‌الدین کوهبنانی‌، تخت لطیفی‌، سلسله حمام‌ها‌، قلعه‌ها‌، برج‌ها و مساجد تاریخی‌، آرامگاه عمادالدین و شرف‌الدین کوهبنانی، روستای تاریخی در گزک مشهور به میمند کوچک و آکواریوم طبیعی و ... است.

وی عنوان کرد: شهرستان کوهبنان دارای آثار تاریخی، گردشگری، مذهبی و طبیعت بکری است که طی سال‌های گذشته مورد بی‌مهری میراث فرهنگی استان قرار گرفته و در این راستا بسیاری از قلعه‌ها، برج‌ها، حمام‌ها، مساجد و اماکن تاریخی در آستانه نابودی و ویرانی است.

متقی افزود: در حال حاضر در این شهرستان اداره‌ای به نام میراث فرهنگی فعالیت ندارد و این امر مشکلات زیادی را برای شهرستان به وجود می‌آورد و باید مسئولان میراث فرهنگی استان در نخستین فرصت نسبت به رفع این امر اقدام کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول