اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

208 اثر تاریخی استان البرز ثبت ملی شده است

خبرگزاری فارس: استاندار البرز با بیان اینکه 409 اثر تاریخی استان البرز شناسایی شده، گفت: 208 اثر تاریخی استان البرز ثبت ملی شده است.

208 اثر تاریخی استان البرز ثبت ملی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز، عیسی فرهادی گفت: در دولت نهم و دهم هر سال یک اثر ثبت اثر جهانی شد و این کار در سال‌های گذشته 11 سال طول می‌کشیده است، ولی در این دولت در کمتر از هشت سال هشت اثر به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: درب منازل روستایی ما از تاریخ پیدایش آمریکا قدمتش بیشتر است و ما بیشتر آثار تاریخی و فرهنگی را برای بشریت به ارث گذاشته‌ایم.

این مسئول افزود: استان البرز نیم درصد راه‌های کشور را دارد ولی 18 و نیم درصد ترافیک کشور در استان البرز است.

استاندار البرز ادامه داد: 11 استان کشور به صورت مستقیم و مابقی 20 استان در مسافرت‌ها به غرب و شمال با استان البرز ارتباط دارند و از این استان عبور می‌کنند.

وی تاکید کرد: میراث فرهنگی البرز را باید خوب معرفی کنیم تا زمینه اقامت موقت مسافران فراهم شود تا در معرفی میراث فرهنگی توفیقات را به همراه داشته باشد.

فرهادی با بیان اینکه سرانه فضای سبز استان البرز به 14 متر رسیده، اذعان داشت: کاهش آلودگی هوای استان البرز در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته با کاهش روبه‌رو بوده است.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول