اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای عالی سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی

سفره کردی و ابریشم‌بافی خراسان‌شمالی ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: سفره کردی و ابریشم‌بافی، دو اثر از آثار صنایع دستی خراسان‌شمالی در پنجمین جلسه شورای عالی سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی و میراث ناملموس، ثبت ملی شد.

سفره کردی و ابریشم‌بافی خراسان‌شمالی ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی، ابریشم‌بافی منطقه راز و جرگلان و سفره کردی استان که در شهرهای بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و دیگر شهرهای استان توسط صنعتگران بافته می‌شود بعد از بررسی و دفاع کارشناسان این استان در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

پیش از این دو رشته چاروق و کلاه کرکی از رشته‌های بومی صنایع دستی خراسان‌شمالی نیز به ثبت ملی رسیده است.

خبر دیگری نیز حاکی است، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: به زودی جذب گردشگر خارجی به استان با همکاری توراپراتورهای کشور افغانستان انجام می‌شود.

مهدی عسگرزاده افزود: در راستای سیاست سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص جذب 5/7 میلیون گردشگر خارجی به کشور جلسه‌ای با رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی افغانستان برگزار شد.

وی اظهار کرد: جوایز صادراتی برای دفاتری که تور ورودی داشته باشند و برای دفاتر و انجمن صنفی دفاتر افغانستان نیز که در زمینه ورود گردشگر افغان به ایران فعالیت نماید، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

عسگرزاده ضمن تشریح تقاضاهای کشور افغانستان در این باره گفت: پیگیری صدور ویزای گروهی ایرانگردی و پیگیری صدور ویزای دو بار ورود و بدون واسطه برای توریست افغان در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول