اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 21 سال گذشته

108 مدرسه توسط خیران کاشانی احداث شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجمع خیّران مدرسه‌ساز شهرستان کاشان از احداث 108 باب مدرسه طی 21 سال گذشته توسط خیّران این شهرستان خبر داد.

108 مدرسه توسط خیران کاشانی احداث شده است

محمد کتابچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: طی 21 سال گذشته تاکنون تعداد 108 مدرسه با 953 کلاس و 133 سالن ورزشی، کنفرانس، نمازخانه، 136 اطاق اداری و 56 آزمایشگاه با زیربنای 104 هزار 843 متر مربع به طور 100 درصد توسط 31 خیّر مدرسه‌ساز کاشانی ساخته شده است.

وی افزود: برای این تعداد مدرسه، دولت 290 میلیارد ریال و خیّران شهرستان کاشان 950 میلیارد ریال طی 21 سال گذشته هزینه کرده‌اند.

این مسئول، ارزش‌گذاری این میزان هزینه ساخت مدرسه توسط خیّران کاشان طی یک دوره 21 ساله با هزینه 950 میلیارد ریال را با قیمت حال حاضر قابل مقایسه ندانست و گفت: در حال حاضر سه مدرسه هاشم‌زاده، کیهان و کتابی بیش از 700 میلیارد ریال به قیمت روز ارزش‌گذاری می‌شوند.

به گفته وی مدرسه هاشم‌زاده با 10 هزار متر مربع وسعت و ساختمان و سالن ورزشی مدرن به قیمت روز بیش از 200 میلیارد ریال ارزش‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان کاشان تصریح کرد: طی 21 سال گذشته بیش از 95 هزار و 359 متر مربع زمین توسط خیّران در امر مدرسه‌سازی و توسعه فضای آموزشی در شهرستان کاشان تقبل هزینه شده است.

کتابچی در ادامه با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون 120 میلیارد ریال توسط خیّران شهرستان کاشان برای احداث مدرسه هزینه و یا تعهد هزینه شده یادآور شد: این میزان هزینه برای هفت واحد آموزشی تازه احداث و هفت آموزشی نیمه‌تمام در حال تکمیل هزینه شده است.

مدیرعامل مجمع خیّران مدرسه‌ساز شهرستان کاشان در ادامه از واگذاری پنج قطعه زمین در سال گذشته برای احداث مدرسه توسط خیّران این شهرستان خبر داد.

کتابچی تعداد مدارس تخریبی شهرستان کاشان را حدود 63 مدرسه با 473 کلاس ذکر کرد و با اشاره به اینکه 72 مدرسه نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند ابراز داشت: تعداد 18 مدرسه نیز در روستاهای کاشان از حداقل ضریب امنیتی بی‌بهره هستند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول