اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خبر داد

احداث 260 پروژه توسط خیرین مدرسه‌ساز در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از احداث 260 پروژه توسط 930 خیرین مدرسه‌ساز در کردستان خبر داد.

احداث 260 پروژه توسط خیرین مدرسه‌ساز در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی ظهر امروز در چهاردهمین همایش خیرین مدرسه‌ساز کردستان در سنندج، اظهار کرد: از آغاز تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در استان تا امروز 883 کلاس درس در قالب 260 پروژه توسط 930 خیر در این استان اجرا و بهره‌برداری شده است.

وی جمع‌کل اعتبارات اداره نوسازی استان را در سال‌جاری 67 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 38.5 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات دولتی، 18.6 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات تخریب نوسازی و 5 میلیارد و 800 میلیون تومان آن از محل‌های دیگر جذب شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، علاوه بر اعتبارات هنگفت دولتی، سهم کمک‌های خیرین نیز در سال‌جاری 19 میلیارد و 500 میلیون تومان است که تاکنون 45 درصد از آن محقق شده است.

اجرای 166 پروژه توسط خیرین مدرسه‌ساز

ساکی از اجرای 947 کلاس در قالب 166 پروژه با صرف اعتبار67 میلیارد تومان در سال‌جاری خبر داد و افزود: امسال از محل اعتبارات جذب شده، 112 کلاس در قالب 25 پروژه به‌صورت مشارکتی و 35 کلاس نیز در قالب 5 پروژه از محل کمک‌های مردمی در استان ساخته می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر 930 خیر زن و مرد در این استان به امر ساخت و ساز مدارس کمک می‌کنند و تاکنون بیش از 260 پروژه از محل کمک‌های نوع‌دوستانه آنها اجرا و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اضافه کرد: 320 نفر از خیرین استان را زنان، 320 نفر را مردان و 260 مورد نیز خیرین حقوقی هستند که نقش مهمی در تعلیم و تربیت انسان‌های بزرگ در این استان دارند.

وی افزود: ملت ایران با احساس انسانی و مسئولیت دینی در قالب احداث پروژه‌های مدرسه‌سازی به میدان پیکار با بی‌سوادی آمده و دولت را در طی مسیر خدمت به مردم یاری می‌کنند.

به گفته وی، کمک خیرین مدرسه‌ساز به تجهیز و ساخت مدارس در حقیقت کمک به توسعه همه‌جانبه و تقویت فرهنگ دینی جامعه است و ترویج و تقویت این فرهنگ در جامعه امری ضروری است.

وی با بیان اینکه استان کردستان در عرصه خیر سابقه‌ای به درازای تاریخ دارد و هیچگاه حوزه علمی، دینی و فرهنگی آن خالی از حضور و همت بلند مردمان این سرزمین نبوده است گفت: مردم خیر و متدین کردستان همواره در اهدای دارایی و مال خود به منظور تقویت فرهنگ و جبران کاستی‌ها پیش‌قدم بوده و از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌اند.

وی تصریح کرد: امروزه که گسترش فرهنگ به حدی رسیده که تامین سریع نیازهای مالی آن از جمله ساخت و تجهیز مدارس از سوی دولت مقدور نیست، خیران با درک حساسیت آموزش و پرورش و ضرورت کمک به آن با عزمی عظیم و همتی بلند به میدان آمده و حرکت‌های ارزشمندی را انجام داده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری این جلسه در کنار تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز موجب نهادینه شدن سنت حسنه مشارکت در امر تعلیم و تربیت می‌شود، گفت: تجلیل از مقام انسان‌هایی که ثروت و مالشان را بدون هیچ چشمداشتی در راه کمک به هم‌نوعانشان اهدا می‌کنند، تجلیل از ارزش‌های دینی است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول