اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌طائب :

بیداری اسلامی نقشه‌های سیاسی دنیا را تغییر می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس قرارگاه عمار گفت: بیداری اسلامی در حال تغییر نقشه‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی و اجتماعی دنیا است.

بیداری اسلامی نقشه‌های سیاسی دنیا را تغییر می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام مهدی طائب در همایش محکومیت هتک حرمت رسول خدا (ص) و واکاوی جریان بیداری اسلامی از سلسله جلسات انقلاب اسلامی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر که در سالن همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ضروری‌ترین بحثی که اکنون باید در مطالعه قرار گیرد کالبدشکافی فرآیند بیداری اسلامی است اظهار کرد: بیداری اسلامی در حال تغییر نقشه‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی و اجتماعی دنیاست.

وی با تاکید بر اینکه تجربه 34 ساله انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که حتی یک روز بدون درگیری برای ما نبوده است تصریح کرد: انقلاب اسلامی به طور دائم در حال درگیری با جهان استکبار بود و جالب این است که هیچ کدام درگیری‌ها را ما ایجاد نکردیم و علیه ما ایجاد شد.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب خرمن‌های گندم کشور را به دلیل وابسته شدن به استکبار آتش زدند، اضافه کرد: دفاع مقدس، ترورها و اکنون تحریم‌ها هر کدام درگیری‌هایی است که دشمن علیه ما ایجاد کرد و ما در هیچ کدام از آنها اقدام کننده نبوده‌ایم.

طائب با تاکید بر اینکه در اوایل انقلاب هنوز به خوبی شناسایی دشمن را یاد نگرفته بودیم، اظهار کرد: در این 34 سال به دلیل تکرار، عملیات‌های مختلف علیه خود را شناسایی کردیم و متوجه شدیم با کدام نقاط باید مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس مقابله را یاد گرفتیم که طی آن باید در زمین شناسایی شده، عملیات انجام دهیم، تصریح کرد: اوایل که جنگ تحمیلی آغاز شد بلد نبودیم که چه باید کنیم، اما طی 8 سال یاد گرفتیم و دیگر دشمن هیچ حمله‌ای نکرد.

رئیس قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه در دفاع مقدس متوجه شدیم چگونه از وقوع جنگ جلوگیری کنیم، اظهار کرد: اکنون منطق و اصل اولیه ما در موضوع جنگ این است که تا حد امکان از وقوع جنگ جلوگیری کنیم اما اگر جنگی صورت گرفت ما برنده باشیم.

طائب با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم‌ها را یاد گرفتیم و تاکنون هیچ تحریمی نتوانسته انقلاب را از پای در بیاورد، تصریح کرد: سرلیست تمام تحریم‌ها قرارگاه بازسازی خاتم‌الانبیا است در حالی که این قرارگاه استاد دور زدن تحریم‌ها بوده و در جمهوری اسلامی تهیه‌کننده مواد و بخش‌های درخواستی ارگان‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی در حال تغییر نقشه است، اضافه کرد: عملیات ادامه دارد و در نتیجه وارد زمینی می‌شویم که شناسایی نشده است و آن را باید بشناسیم.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اینکه عملیات در زمین شناسایی نشده سه عارضه منفی دارد اظهار کرد: پرت امکانات، تاخیر در نتیجه و اذیت شدن بیش از حد از عوارض عملیات در زمین شناسایی نشده است.

طائب با اشاره به اینکه مبنای بیداری اسلامی باید مورد مطالعه قرار گیرد، تصریح کرد: برخی خیزش‌های منطقه را بیداری اسلامی و برخی بهار عربی خواندند که باید بررسی کرد کدام تعبیر صحیح است.

وی با تاکید بر اینکه هنگامی که از موضوعی به نام بیداری تعبیر می‌کنیم نشان می‌دهد خوابی در حال رخ دادن بوده است، اظهار کرد: بیداری اسلامی هم نشان می‌دهد بیدارگری رخ داده است پس هر کسی بیداری ایجاد کرده، بیدارگری به نام آن است.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اینکه معتقد است بیداری نسبت به ماهیت حکام رخ داد، اضافه کرد: مردم نسبت به حکام تصوراتی داشتند اما وقتی متوجه شدند این تصورات اشتباه است خیزش علیه آنها ایجاد کردند.

طائب با تاکید بر اینکه در کشورهای اسلامی دیدگاه مردم نسبت به پادشاه یا رئیس جمهور ولی امر بودن است، اظهار کرد: در نماز جمعه، رئیس جمهور یا پادشاه را با عنوان ولی امر دعا می‌کنند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول