اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی اراک:

مزاحمت‌های تلفنی از مهم‌ترین مشکلات سازمان آتش‌نشانی است

خبرگزاری فارس: معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی اراک گفت: از مهم‌ترین مشکلاتی که هم‌اکنون سازمان آتش‌نشانی با آن مواجه است، مزاحمت‌های تلفنی است که سرویس‌دهی به حوادث را با چالش مواجه می‌کند.

مزاحمت‌های تلفنی از مهم‌ترین مشکلات سازمان آتش‌نشانی است

محسن فضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: کار آتش‌نشانان همواره پر استرس و خطرناک است، چرا که هر لحظه امکان دارد خود آتش‌نشان در حین انجام ماموریت دچار حادثه شود.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانی که مجبور است برای مهار آتش به محل حادثه برود و یا گاهی برای نجات انسانی از آتش عبور کندٰ امکان دارد خود دچار سوختگی شود و یا با استنشاق گازهای خطرناک دچار مشکل تنفسی گردد، ریزش آوار، غرق‌شدگی، گزیدگی توسط حیوانات درنده، خطر تصادف کردن و هر اتفاقی که برای حادثه دیده رخ داده، سلامت فرد آتش‌نشان را نیز تهدید می‌کند و قرار گرفتن در چنین شرایط کاری همواره پر از استرس است که موجب مشکلات روحی و جسمی برای آتش‌نشان می‌شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی اراک بیان کرد: بیرون آوردن جنازه افرادی که در حادثه تصادف رانندگی بدنشان تکه تکه شده است، برای هر فردی سخت و ناراحت کننده است.

وی گفت: در یک عملیات، ماموران آتش‌نشانی اراک مجبور شدند جنازه هفت نفر از اعضای یک خانواده که در یکی از سدها دچار غرق‌شدگی شدند را بیرون بکشند که دیدن این صحنه برای همه دردآور و غیر قابل تحمل است و از لحاظ روحی فوق‌العاده تاثیر منفی دارد.

فضلی اظهار داشت: هر چند نجات جان یک فرد شیرین است، اما دیدن صحنه‌های غمناک و دردآور بیش از نجات جان انسان‌ها در خاطر می‌ماند و دردآور است.

این آتش‌نشان که تاکنون در بیش از 2 هزار و 743 عملیات حضور داشته است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که هم‌اکنون سازمان آتش‌نشانی با آن مواجه است، مزاحمت‌های تلفنی است که سرویس‌دهی به حوادث را با چالش مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه در بعضی از روزها بیش از سه هزار تماس تلفنی با این سازمان برقرار می‌شود، ادامه داد: مشکلات ترافیکی و عدم همکاری بعضی از رانندگان با خودروهای سازمان آتش‌نشانی نیز از دیگر مشکلات آتش‌نشانی در هنگام اعزام به محل وقوع حادثه است که می‌طلبد در باب هر دو موضوع به صورت جدی فرهنگ‌سازی شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اراک کمبود نیرو را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و افزود: بر اساس استانداردهای موجود باید به ازای هر شیفت 250 آتش‌نشان حضور داشته باشند، در حالی که در اراک در حال حاضر در هر شیفت 50 نفر فعالیت دارند.

فضلی تعداد نیروهای عملیاتی این سازمان را 110 نفر اعلام کرد و بیان داشت: این نیروها در هشت ایستگاه مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

وی از شهروندان خواست از تلفن‌های بی‌مورد به سازمان آتش‌نشانی خودداری کنند چرا که ممکن است در همان لحظات که خودروی آتش‌نشانی با تلفن بی‌مورد به مکانی اعزام می‌شود در مکان دیگر به صورت واقعی آتش‌سوزی رخ داده باشد که به خاطر این موضوع جان و مال شهروندان در آتش خواهد سوخت. 

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول