اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

سازمان ملل تریبونی برای فریاد عدالت‌خواهی ایران شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه لنده با اشاره به سخنرانی هر ساله رئیس‌جمهور در سازمان ملل گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر سازمان ملل تریبونی برای فریاد عدالت‌خواهی ایران شده است.

سازمان ملل تریبونی برای فریاد عدالت‌خواهی ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا انسان را از خاک به افلاک برده و دیدار حضرت حق را برای او میسر می‌سازد.

وی با بیان این که اولیا و انبیای الهی در طول تاریخ انسان را راهنما و هدایت‌گر بودند، افزود: سیره و منش امام رضا (ع) برگرفته از دین بوده و هویت دینی ما را تبیین می‌کند.

خطیب جمعه لنده با تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: وجود نازنین امام رضا(ع) در ایران و طرح مباحث مختلف دینی از سوی آن حضرت زمینه رشد و نمو دین را در ایران فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ادامه با اشاره به حرکت‌های زشت و زننده دولتمردان آمریکایی و ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام تصریح کرد: امروز می‌بینیم که سیاست‌های آمریکا در سرزمین‌های اسلامی با شکست مواجه شده و آن‌ها را بر آن داشته تا به پشتوانه‌های دینی و مقدسات ما توهین کنند.

وی افزود: ملت‌های مسلمان با خروش خود جواب توهین به مقدسات دینی را داده‌اند و امروز خروش آن‌ها نوید دهنده نابودی سلطه و استکبار در آینده نزدیک است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده با بیان این که وحدت و یکپارچگی عامل پیروزی در جنگ هشت ساله و دفاع مقدس بوده، گفت: مسلمین باید بیش از پیش بیدار و هوشیار بوده، مراقب اوضاع خود و مصالح اسلام باشند و صفوف خود را فشرده‏تر کنند که اگر خداى نخواسته دست‌هاى ناپاکى به سوى مقدسات آن‏ها دراز شود آن را قطع کنند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ادامه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و شرکت در جلسه سازمان ملل اظهار داشت:  نفرت و کینه آمریکا و ایادی استکبار به حدی رسیده که تاب و تحمل شنیدن حرف و صحبت‌های حق را از زبان ملت ایران ندارند و در زمان سخنرانی رئیس جمهور کشورمان جلسه را ترک می‌کنند.

وی افزود: سازمان ملل زمینه مناسبی برای گسترش اندیشه‌ها و اهداف انقلاب اسلامی فراهم ساخته و ندای اسلام خواهی و عدالت‌خواهی از این تریبون به گوش جهانیان رسانیده می‌شود.

خطیب جمعه لنده گفت: ما ندای عدالت طلبی و آزادی‌خواهی را به گوش جهانیان می‌رسانیم و از دل و جان از آرمان‌های خود دفاع می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی ضامن امنیت و آرامش در جامعه است، افزود: امروز نیروی انتظامی باید مظهر دیانت، اقتدار و هوشیاری و هوشمندی باشند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی خطاب به نیروهای انتظامی و نظامی گفت: در برخورد با ناهنجاری‌ها اغماض نکنید چرا که اغماض در برخورد قانونی به ضرر جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده افزود: برخورد با بی‌حجابی و اجرای امر به معروف و تذکر لسانی و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و کالا در جامعه علاوه بر اصلاح اجتماع کمک شایان توجهی به وضعیت معیشتی مردم می‌کند.

وی با اشاره به ایام حج و اجتماع بزرگ مسلمانان در این مراسم معنوی یادآور شد: حج و اجتماع عظیم مسلمانان در قبله‏گاه مسلمین از بزرگترین اجتماعات بشرى و از مهمترین رویدادهاى‏اسلامى بوده که هر ساله برگزار می‌شود.

خطیب جمعه لنده  گفت: اما امسال این اجتماع بزرگ در حالى در حال شکل‏گیرى است که جهان اسلام در پى اهانت دشمنان به ساحت منور پیامبر اعظم(ص) دستخوش تلاطم و حرکتى مضاعف است.

وی تصریح کرد: در طول قریب به دو سال گذشته با رخ ‏دادن بیدارى اسلامى و به حرکت در آمدن مردم در بسیارى از کشورهاى اسلامى، زمینه براى بهره‏ورى هرچه بیشتر از ظرفیت حج ایجاد شده بود اما به‏ واسطه آن‌چه در چند هفته اخیر در جهان اسلام در جریان است، به‏ طور قطع موضوع اجتماع مسلمین در حج از ابعاد و رنگ و بوى خاصى برخوردار می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالملکی افزود: در کنار همه آن‌چه در حج مى‏گذرد، موضوع برائت از مشرکین و مقابله با دشمنان اسلام از اهمیت خاص خود برخوردار بوده و این پرچمى است که جمهورى اسلامى ایران آن را برافراشته و این سنت اسلامى را دوباره احیاء کرده و به ‏نظر مى‏رسد که در شرایط کنونى حج امسال بیش از همه ‏چیز با موضوع برائت از مشرکین گره خورده است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول