اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران:

50 درصد از جرایم مالی مازندران اینترنتی است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران گفت: 50 درصد از جرایم مالی در مازندران سرقت‌های اینترنتی است.

50 درصد از جرایم مالی مازندران اینترنتی است

احمدرضا رستمی امروز در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه فضای مجازی ناجا که در مصلی نماز جمعه ساری برپا شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با تاکید بر اینکه این نمایشگاه تمامی ماموریت‌های پلیس را به صورت تخصصی در فضای مجازی پیگیری می‌کند، اظهار داشت: نمایشگاه فضای مجازی نیروی انتظامی تمامی وظایف پلیس را تشریح و آموزش‌های لازم را به صورت نرم‌افزاری با ارائه فیلم‌های مستند و انیمیشن در جامعه آگاه‌سازی می‌کند.

وی ادامه داد: هدف ما پیشگیری و مقابله با جرایم اینترنتی است تا مردم در این فضای رسانه‌ای مورد تهاجم مجرمان فضای مجازی قرار نگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه همراهی با تکنولوژی فضای جرایم را به صورت غیرفیزیکی در جامعه رشد داده است، تصریح کرد: امروزه تمامی تبادلات از فضای فیزیکی به سمت مجازی سوق داده شدند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران بیشترین جرایم در مازندران را سرقت‌های اینترنتی عنوان کرد و گفت: برداشت حساب، مهندسی اجتماعی و کی‌لاگر از سری سرقت‌هایی است که به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی متذکر شد: مردم جامعه به سادگی رمز و شماره کارت‌های حساب خود را در اختیار هکرهای فضای مجازی قرار ندهند.

رستمی جرایم مالی در مازندران را  70 درصد عنوان کرد و ادامه داد: 50 درصد از جرایم مالی در مازندران از طریق سرقت‌های اینترنتی صورت می‌گیرد.  

این مسئول کلاهبرداری اینترنتی در مازندران را 20 درصدی دانست و یادآور شد: ازدواج اینترنتی، مزایده آنلاین، فروش اجناس از طریق اینترنت و سایر موارد در فضای مجازی سبب روش نوین کلاهبرداری در مازندران شده است.

این مسئول متذکر شد: جوانان به سایت‌های همسریابی در فضای مجازی اعتماد نکنند زیرا از هر 10 ازدواج هشت مورد به طلاق می‌انجامد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران برقراری امنیت در فضای مجازی را از فعالیت‌های پلیس فتا عنوان کرد و اذعان داشت: جرایم در فضای مجازی خصوصی است، بعد از شکایت در مراجع قضایی پرونده‌های ناشی از جرایم اینترنتی برای پیگیری به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود.

وی فضای مجازی را گمنام دانست و یادآور شد: مجرمان از فضای مجازی برای سرقت‌های مالی و اطلاعاتی افراد استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، نمایشگاه فضای مجازی از سوی نیروی انتظامی مازندران در محل مصلی نماز جمعه ساری برپا شد و از امروز به مدت یک هفته فضای نمایشگاهی برای بازدید عموم آزاد است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول