اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته آتش‌نشانی

مانور امدادگران آتش‌نشانی اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با گرامیداشت روز آتش‌نشانی با حضور 75 نفر از امدادگران آتش‌نشان مانور آتش‌نشانی در اردبیل برگزار شد.

مانور امدادگران آتش‌نشانی اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اردبیل ظهر امروز در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان برتر اردبیل هدف از اجرای این مانور را تقویت عملکرد و هماهنگی ایستگاه‌های آتش‌نشانی و نیروهای امدادگر عنوان کرد.

میرموسی فتاحی نمایش آمادگی نیروها، تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی به شهروندان را از دیگر اهداف برگزاری این مانور برشمرد و خاطرنشان کرد: در مانور امسال 75 نفر از نیروهای امدادگر به همراه 30 دستگاه خودروی آتش‌نشانی مجهز و مدرن مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون چهار ایستگاه آتش‌نشانی در مرکز استان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: ایستگاه پنجم و ششم نیز با توجه به نیاز مناطق و حضور به موقع نیروهای امداد در مواقع اضطراری مصوب شده و ایستگاه پنجم در حال احداث است.

فتاحی با بیان اینکه لازم است برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی فعال شود، تعداد ایستگاه‌های مورد نیاز اردبیل برای رسیدن به سطح استاندارد را 12 ایستگاه برشمرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اردبیل افزود: در این خصوص لازم است دستگاه‌های اجرایی همکاری‌های لازم را انجام دهند تا کمبود ایستگاه مرتفع شود.

ایستگاه آتش‌نشانی شماره پنج اردبیل به زودی راه اندازی می‌شود 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی ایستگاه ساختمان آتش‌نشانی شماره پنج مرکز استان، از راه‌اندازی این ایستگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

صدیف بدری تصریح کرد: در حال حاضر چهار ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهرستان اردبیل فعال است که در مقایسه با استاندارد جهانی تعداد آن اندک و متناسب با جمعیت این شهر نیست.

وی افزود: برای تحقق استاندارد جهانی نیازمند ایجاد حداقل ایستگاه هستیم که به دلیل محدودیت‌های اعتباری این مهم با تاخیر مواجه شده است.

شهردار اردبیل ادامه داد: در حال حاضر کمبود فضای فیزیکی و تعداد ایستگاه‌ها یکی از مهمترین مشکلات آتش‌نشانی اردبیل است و باید معاونت بحران استانداری از ردیف حوادث، بودجه قابل قبولی را برای ساخت این فضاها در اختیار شهرداری قرار دهد.

این مسئول همچنین از ساخت ایستگاه ششم اردبیل در شهرک کارشناسان خبر داد و یادآور شد: این ایستگاه با 10 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و اگر بتوان در سال جاری این دو پروژه را به بهره‌برداری برسانیم اردبیل نیازمند احداث حداقل چهار ایستگاه دیگر خواهد بود.

شهردار اردبیل اضافه کرد: بعد از احداث ایستگاه‌ها تجهیز و خرید امکانات نیز از جمله ضروریاتی است که لازم است در بودجه‌های اعتباری به آن توجه شود.

بدری روز ملی آتش‌نشانان را فرصتی برای ارائه گزارش عملکرد یک ساله سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اردبیل و بررسی مشکلات و نیازمندی‌های این سازمان خدماتی برشمرد و از کلیه خدمات و زحمات غیورمردان آتش‌نشانی تقدیر و تشکر کرد و این روز را به کلیه آتش‌‌نشانان ایران به خصوص آتش‌نشانان شهرداری اردبیل تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در این مانور ماموران و امدادگران آتش‌نشانی با لباس‌های یک دست و تجهیزات کامل و نیز با روشن کردن چراغ‌های گردان و به صدا درآوردن آژیر خودروهای آتش‌نشانی از میدان بسیج اردبیل تا میدان جهاد رژه رفتند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول