اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سنندج:

اصغری: سازمان آتش‌نشانی سنندج 110 نفر نیرو نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سنندج گفت: در حال حاضر این سازمان 85 نیروی عملیاتی دارد که بر اساس نسبت تعداد نیرو به جمعیت 110 نفر کمبود نیرو داریم.

اصغری: سازمان آتش‌نشانی سنندج 110 نفر نیرو نیاز دارد

جلال اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد بر اساس استاندارد لازم باید به ازای هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت یک نیروی آتش‌نشان وجود داشته باشد که سازمان آتش‌نشانی سنندج بر این اساس با کمبود 110 نفر نیرو مواجه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سنندج تصریح کرد: اکنون نیروهای این سازمان به صورت 24 ساعت شیفت و 24 ساعت استراحت، کار می‌کنند در صورتی که باید 24 ساعت شیفت و 48 ساعت استراحت باشند که به خاطر کمبود نیرو فشار مضاعفی بر آنان وارد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به کمبود ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سنندج، افزود: در حال حاضر شش ایستگاه در شهر سنندج وجود دارد و سه پایگاه نیز در حال راه‌اندازی است.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سنندج، تعداد ایستگاه‌های سنندج نسبت به جمعیت کم است و باید شش ایستگاه دیگر در سنندج ایجاد شود.

اصغری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون یک پایگاه در روستای حسن‌آباد که سال گذشته به شهر سنندج الحاق شده، راه‌اندازی شده است و بنا داریم در ننله و نایسر هم دو پایگاه دیگر را راه‌اندازی نماییم.

وی افزود: در صورتی که این پایگاه‌ها به ایستگاه آتش‌نشانی تبدیل شوند نیاز به ایستگاه‌های آتش‌نشانی به سه ایستگاه کاهش می‌یابد و آن هم امید است با همت شهرداری و سازمان، تعداد ایستگاه‌ها را به استاندارد لازم برسانیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سنندج یادآوری کرد اگر چه در یک سال اخیر امکانات و تجهیزات برای این سازمان خریداری و در اختیار ایستگاه‌ها قرار گرفته است اما باز با کمبود تجهیزات مواجه هستیم.

وی خریداری نردبان 50 متری را با توجه به بلند مرتبه‌سازی ساختمان‌ها در سنندج را یک ضرورت خواند و گفت: برای جلوگیری از گسترش دامنه حوادث در ساختمان‌های چند طبقه و نجات جان انسان‌ها نردبان 50 متری نیاز آتش‌نشانی است که خریداری آن در اولویت سازمان قرار دارد.

وی در پایان با قدردانی از نیروهای آتش‌نشانی سنندجی به خاطر فعال بودن آنها، آتش‌نشانان را ایثارگر و انسان‌های از جان گذشته خواند که حاضرند برای نجات همنوعان جان خویش را فدا کنند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول