اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت باشت:

خدمات مأموران آتش‌نشانی کوچک شمرده نشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت باشت گفت: مأموران آتش‌نشانی در پاره‌ای از عملیات‌ها ایثار می‌کنند که نباید خدمات آن‌ها کوچک شمرده شود.

خدمات مأموران آتش‌نشانی کوچک شمرده نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان باشت امروز با حضور گسترده نمازگزاران در محل برگزاری نماز جمعه برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام علی بلادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: رعایت تقوای الهی مایه خرسندی و خوشحالی در دنیا و هم مایه سرافرازی و سربلندی در آخرت است.

وی با بیان این‌که امروز در روز جمعه و میلاد با سعادت امام رضا (ع) قرار داریم، ابراز داشت: این روز را به محضر با برکت قطب عالم امکان مهدی موعود و همه مردم تبریک می‌گویم.

امام جمعه موقت باشت خاطرنشان کرد: تمام وابستگی و علایق مادی دارای دو اثر مثبت و منفی هستند که اثر مثبت علایق مادی این است که  چرخش زندگی در پی آن خواهد بود و زندگی انسانی که علاقه‌مند به مسایل مادی باشد خوب می‌چرخد و علاقه انسان به دنیا باعث می‌شود به پست و مقام برسد.

بلادی اثر منفی علاقه‌مندی به مسائل مادی را یادآور شد و ابراز کرد: اگر انسان علاقه‌مند به مسائل مادی شد به راحتی نمی‌تواند از آن دل بکند و جدایی از آن برای او سخت است.

وی تصریح کرد: بزرگان ما می‌گویند تنها راه دل نبستن و دل کندن از این دنیا مؤدت و محبت به پیغمبر و اهل بیت است.

خطیب جمعه باشت ادامه داد: زیادند کسانی که هم علاقه‌مند به دنیا هستند و هم محبت به اهل بیت دارند لذا این افراد هم در دنیا با لذت زندگی می‌کنند و هم موقع مرگ ناخوش نیستند.

بلادی با اشاره به سخنی از پیامبر افزود: اگر به پیغمبر مؤدت داشته باشید این محبت در 7 جای خطرناک به شما کمک می‌کند.

وی هنگام مرگ، در قبر ، در هنگام برخاستن از قبر و وقتی که پرونده اعمال در دست انسان می‌دهند را این 7 موقع خطرناک دانست که محبت پیامبر به داد انسان می‌رسد.

امام جمعه موقت باشت در خطبه دوم نماز ضمن دعوت مجدد خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به برخی از مسائل روز نیز اشاره کرد.

بلادی در خطبه دوم نماز به شهادت سرداران اسلام نامجو، فلاحی، فکوری، جهان ‌آرا و کلاهدوز که در سانحه هوایی در سال 60 جان باختند اشاره کرد و یاد این شهیدان را گرامی داشت.

وی 7 مهر روز ایمنی و آتش‌نشانی را یادآور شد و ابراز داشت: در هنگام بروز حوادث و سوانح نیروهای آتش‌نشانی از جان خود برای نجات انسان‌ها مایه می‌گذارند.

خطیب جمعه باشت در جمع نمازگزاران به 13 مهر روز نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: مأموران نیروی انتظامی بدون کوچکترین چشم داشتی برای برقراری نظم و امنیت به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول