اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست سال جاری محقق شد

انجام 14 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان از انجام 14 هزار و 739 مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

انجام 14 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی نهبندان

رضا اردونی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 هزار و 739 مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای بازرسی‌های صورت گرفته 67 پرونده تخلف در سطح واحدهای صنفی این شهرستان تشکیل شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف تشکیل شده رقمی بالغ بر یک میلیارد و 32 میلیون ریال برآورد می‌شود.

اردونی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 واحد متخلف در سطح شهرستان پلمب و 12 واحد دیگر نیز فک‌پلمب شدند.

وی در ارتباط با بخش صنعت و معدن در نهبندان گفت: صنعت و معدن یکی از بخش‌های مهم و موثر در تولید و اشتغال‌زایی است، همچنین بخش صنعت و معدن تأثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیم در اقتصاد و اشتغال جامعه دارد که بهره‌وری درست، نگاه ویژه به آن و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مثمرثمر واقع شود.

*33 درصد معادن خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان با بیان اینکه این شهرستان هم‌اکنون دارای 65 معدن فعال و نیمه‌فعال است، اظهار کرد: نهبندان یکی از شهرستان‌های معدنی خراسان جنوبی و حتی کشور محسوب می‌شود که توجه بیشتر به سرمایه‌گذاری و ایجاد کارخانه‌ها و واحدهای فرآوری سنگ در این شهرستان می‌تواند در روند اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی مردم و اشتغال‌زایی نقش بسزایی را ایفا کند.

اردونی از وجود 33 درصد از معادن خراسان جنوبی در نهبندان خبر داد و افزود: سنگ‌های معدنی این شهرستان از نوع گرانیت، منیزیت، ولاستونیت، سیلیس، کرومیت، گچ، گارنت، فلورین، سنگ چینی و مرمریت است.

وی ادامه داد: در نهبندان با توجه به وجود معادن فراوان و البته غنی می‌توانیم با معرفی و شناساندن بیشتر این ظرفیت‌ها و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم به منظور جذب سرمایه‌گذاران در این شهرستان نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ایفا کنیم و روند تولید و درآمدزایی این منطقه محروم را سرعت بخشیم.

رئیس اداره صنعت، ‌معدن و تجارت نهبندان تصریح کرد: هم‌اکنون در این شهرستان و در شهرک صنعتی نهبندان بسترها و زمینه‌های کافی و لازم برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بومی و غیر‌بومی فراهم شده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول