اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت کیار:

توسعه بسیج یک رسالت است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت کیار گفت: گسترش و توسعه بسیج از لحاظ قانونی و شرعی یک رسالت و وظیفه است.

توسعه بسیج یک رسالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هوشنگ جمشیدی بعدازظهر امروز در مراسم گشایش پایگاه بسیج ادارات شهرستان کیار، اظهار داشت: سپاه و بسیج دستاوردهای انقلاب اسلامی است، و در این راه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

وی گسترش و توسعه بسیج را از لحاظ قانونی و شرعی یک رسالت و وظیفه دانست و گفت: وقتی دشمنان به دنبال هجوم همه جانبه علیه نظام و اجرای نافرمانی مدنی، تجزیه قومی، تحریم اقتصادی، سوء استفاده از حقوق بشر و حقوق زنان هستند و از طرفی می‌خواهند ارزش‌های ما را به ضد ارزش تبدیل کنند؛ باید بسیج برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مردم حضور پررنگی در جامعه داشته باشد.

جمشیدی با اشاره به ضرورت فعالیت بسیج و سپاه، گفت: بسیج یک نهاد انقلاب است که از توده مردم و آحاد جامعه تشکیل شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت کیار خاطرنشان کرد: برخی از جامعه شناسان و صاحبان علم سیاست معتقد هستند بسیج برای انقلاب بوجود می‌آید، یعنی توده مردم بسیج می‌شوند تا انقلابی را به نتیجه برسانند، از همین روی به حرکت توده‌های مردم برای برپایی نظام حکومتی جدید، بسیج گفته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج، گفت: با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران حرکت نظامی بسیج شتاب بیشتری به خود گرفت، چراکه در هنگام تشکیل بسیج، صرفاً تهدید آمریکا علیه ایران، در خلیج فارس وجود داشت و هنوز به مرحله حمله و تجاوز نرسید، ولی با آغاز رسمی جنگ هسته‌های مقاومت، جدی‌تر شد و کارکرد بسیج به عنوان، کاربردی نظامی و دفاعی مفهوم پیدا کرد.

جمشیدی با اشاره به کارکرد بسیج در نظام اسلامی، ادامه داد: تبیین کارکرد بسیج در جمهوری اسلامی ایران از این حیث دارای ارزش و اهمیت است که دارای رویکردی نوین و اختصاصی است، یعنی برخلاف نظریه جامعه شناختی که حرکت مردمی را برای انقلاب ضروری می‌داند و پس از تشکیل نهادهای قانونی، بسیج عمومی را لازم نمی‌دانند و جلوی هر حرکت اجتماعی و مردمی را خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد نوین جمهوی اسلامی به بسیج، موجب شد نخبگان و توده‌های انقلابی، پس از انقلاب، منفعل نشده بلکه همان نخبگان و همان توده ‌مردم، در راستای حفاظت و حراست از انقلاب، به راه خود ادامه دهند.

پایگاه مقاومت بسیج ادارات شهرستان کیار با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول