اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانش‌آموزان با ندای لبیک یا رسول‌الله بدرقه شدند

اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی از اردبیل

خبرگزاری فارس: جمعی از دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه در حالی که شعار لبیک یا رسول‌الله سر داده و پیشانی‌بندی با همین مضمون بر پیشانی داشتند برای اولین بار در سال تحصیلی جدید عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی از اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در سالن ولایت اردبیل و در بدرقه اولین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی برگزار شد، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: این اولین تجربه دور شدن دانش‌آموزان دختر از کنار خانواده در قالب یک سفر معنوی است که امیدواریم نتایج و ثمرات آن مفید به فایده باشد.

سردار جلیل بابازاده با یادآوری اینکه جنگ هشت ساله دشمن با تمام توان و حمله 12 لشکر پیچیده و مجهز رژیم بعث در سال 59 شروع شد، تصریح کرد: دشمن با تمام توان و قدرت خود با پشتیبانی استکبار جهانی به ایران حمله کرد تا از زمین و هوا و حتی دریا ایران را مورد تهدید و تعدی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: در آن مقطع جوانان و همه آحاد مردم از زن و مرد و پیر و جوان به صحنه آمدند تا در برابر دشمن بایستند که ما در هشت سال جنگ شیاطین روزگار با تقدیم هزاران شهید به تمام بشریت ثابت کردیم که نتیجه جنگ با اسلام و نظام دینی جز هلاکت و نابودی نیست.

بابازاده با بیان خاطراتی از شهید فاریاب در دوران جنگ تحمیلی و همچنین تحمل سختی‌های دوران جانبازی اضافه کرد: امروز شهدای زنده ما همچون ناصر دستاری با تقدیم تمام اعضای بدن و قطع نخاع و تحمل بسیاری از سختی‌ها به دنیا نشان می‌دهد که مردم ایران در ادامه مسیر انقلاب و اهداف اسلامی مصمم بوده و پیشتاز هستند.

این مسئول به صبر و مقاومت مادران شهدا و حفظ روحیه زینبی‌گونه آنها اشاره کرد و ادامه داد: ‌اگر امروز دانش‌آموزان ما یک هزار و 200 کیلومتر سختی راه را تحمل کرده و از مناطق عملیاتی جنوب که مشهدالشهدای ایران لقب گرفته، بازدید می‌کنند به دلیل انتقال فرهنگی اصیل و ارزشی است که باید نسل آینده به آن مجهز و ممهز باشند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر عصاره و چکیده جنگ هشت ساله را در یک کلام بیان کنیم اینکه ایرانیان تابلویی از عشق ایثار و شهادت‌طلبی را در دفاع از آرمان‌هایشان به نمایش گذاشتند که امروز دشت شلمچه، هویزه، دهلاویه بیان‌کننده ایثار آنها است.

به گزارش فارس، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یاد و خاطره سه هزار و 400 شهید والاتبار استان اردبیل را گرامی داشت و گفت: این استان با تقدیم 9 هزار جانباز و 34 هزار رزمنده مدافع ارزش‌های اسلامی و انقلابی بود که امروز ندای تبعیت و یاری آنها را از هر گوشه و کنار می‌شنویم که سیره شهدای ما الگوی تمام آزادیخواهان جهان شده است.

بابازاده به ارزشمندی این سفر معنوی و تحمل برخی از سختی‌ها و مشکلات افزود: البته وظیفه داریم تا زمینه یک سفر ارزشی و کم دغدغه را فراهم آوریم تا در آینده ذهنیتی نامناسب به وجود نیاید.

وی دیدار دختران دانش‌آموز شرکت‌کننده در این اردو را از مناطق شلمچه، فاو و دهلاویه یادآور شد و تصریح کرد: ‌نسل امروز و آینده ما با مشاهده این مناطق به یاد جانفشانی شش هزار شهید رزمنده عملیات بیت‌المقدس می‌افتند که در یک یورش واقعی به وسعت نصفی از کشور لبنان را در این عملیات از خاک کشورمان آزادسازی کرده و دشمن را اسیر ایمان و اتحادشان کردند.

بابازاده یاد و خاطره شهید علم‌الهدی و شهید چمران را در دفاع مظلومانه و شهادت در منطقه دهلاویه گرامی داشت و خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم با حضور در این مناطق از بهترین میراث و سرمایه‌های ارزشی خود دفاع کنیم.

این مسئول در پایان سخنان خود اضافه کرد: شعار امسال کاروان راهیان نور دانش‌آموزی، دانش‌آموز مشارکتی است که انتظار می‌رود در این سفر دانش‌آموزان با احساس مسئولیت و سعه‌صدر بیشتر و تحمل مشکلات کاستی‌ها و نارسایی‌ها را با جان و دل قبول کرده و به رفع آن اقدام کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول